یک کارشناس اقتصادی گفت: بسیاری از هموطنان به دلیل سوء مدیریت در بخش اقتصاد با مشکلات بسیاری مواجه شده اند به طوری که امروز توان خرید نیاز های خود را ندارند و یا به سختی مایحتاج مورد نیاز را تامین می کنند.

سلامت نیوز: یک کارشناس اقتصادی گفت: بسیاری از هموطنان به دلیل سوء مدیریت در بخش اقتصاد با مشکلات بسیاری مواجه شده اند به طوری که امروز توان خرید نیاز های خود را ندارند و یا به سختی مایحتاج مورد نیاز را تامین می کنند.

علی شعبانفر در گفت و گو با ایلنا در خصوص وضعیت اقتصاد خانوار های ایرانی، گفت: متاسفانه طی یک دهه گذشته درآمد های کشور به خوبی تقسیم نشده است و مردم شاهد اختلاس های متعدد بوده اند که این موجی از ناامیدی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: اگر منابع مالی کشور به درستی اداره شود شاید با وجود تحریم ها نیز سفره های مردم تا به این اندازه کوچک نمی شد. امروز یک کارگر ایرانی با حداقل دست مزد خود چگونه می تواند از پس خرج های روزمره برآید.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: خط فقر در ایران به شدت افزایش پیدا کرده است اما نکته قابل توجه، بی توجهی مسئولان به این مهم بوده است. امروز باید دولت میزان خط فقر را اعلام کند و شفاف بگوید که چند درصد مردم ایران و همچنین مردم کلان شهر ها زیر خط فقر زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که ارزش پول ملی کشور به شدت کاهش پیدا کرد برخی عنوان کردند که میزان خط فقر پیش از آن نزدیک به یک میلیون و 500 هزار تومان بود اما با گذشت چند سال و عدم کاهش قیمت ها این برآورد می شود که میزان خط فقر به 2 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. البته یکی از همکاران ما نیز اعلام کرده اند که میزان خط فقر 2 میلیون و 700 هزار تومان است که این نیز امکان دارد.

وی تاکید کرد: یک خانواده چهار نفره باید بالای این میزان در آمد داشته باشد تا به تواند از پس مشکلات زندگی خود برآیند و درصورتی که چنین درآمدی نداشته باشند به طور حتم زیر خط فقر هستند و این سلامت کشور را به خطر می اندازد. البته تحقق درآمد بالای 2 میلیون و 700 هزار تومان نیازمند فعالیت دو عضو خانواده است.

وی تاکید کرد: فساد نم پای دولت ها است و اگر قرار باشد فساد ها و اختلاس ها همچنان ادامه داشته باشد دولت ها نمی توانند از پشتوانه رای مردم برخوردار شوند.

وی در خصوص پاسخ منفی مردم در خصوص حذف یارانه ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: در آن زمان مردم به دولت اعلام کردند که هرچند برای ریاست جمهوری 18 میلیون رای داده اند اما برای حذف منابع مالی که به طور کلی کمکی هم به زندگی آنان نمی کند حاضر به حمایت از دولت نیستند.

وی گفت: تیم اقتصادی دولت باید به فکر راهکار های اساسی در امر اقتصاد باشد و صد البته که این مهم با برگزاری همایش هایی تحت عناوین مختلف امکان پذیر نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha