دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 150054

محققان آمریکایی موفق به کشف روشی شدند که ویروس ایدز را از تغذیه باز می دارد و به این ترتیب از تکثیر آن جلوگیری می کند.

سلامت نیوز: محققان آمریکایی موفق به کشف روشی شدند که ویروس ایدز را از تغذیه باز می دارد و به این ترتیب از تکثیر آن جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی گاردین، ویروس نقص ایمنی انسان یا اچ.آی.وی که دست کم 50 هزار نفر را در عرض یکسال آلوده می کند، دارای یک ضعف واقعی است.

در یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه واندربیلت واقع در آمریکا انجام شد، محققان موفق به کشف روشی شدند که این ویروس را از تغذیه قند موجود در جریان خون بیمار باز می دارد.

محققان با استفاده از یک ترکیب آزمایشگاهی مجرای عبور قند و دیگر مواد مغذی را در سلول ایمنی مسدود کردند و متوجه شدند که این ویروس در صورت کمبود قند قادر به تکثیر نیست. این روش مواد مغذی را از سلول های مضر دور نگه می دارد و به سلول های سالم هم آسیبی نمی رساند.

این بررسی اولین مطالعه از نوع خود است که به طور موفقیت آمیزی به ابداع روشی منجر شده است که ویروس ایدز را از دسترسی به منابع قند و مواد مغذی باز می دارد.

این کشف فصل های جدیدی را برای تحقیقات بیشتر به منظور حل مشکلات در زمینه درمان عفونت اچ .آی.وی ازجمله جلوگیری از مقاوم شدن این ویروس در برابر داروها و کاهش التهاب و پیری زودرس باز می کند.

زمانی که ویروس ایدز وارد جریان خون بدن فرد می شود به سرعت به دنبال سلول های CD4+T که هدایت گر سیستم ایمنی هستند ، می گردد.

زمانیکه ویروس ایدز این سلول ها را پیدا کرد ذخیره گلوکز آنها را برمی دارد و از آن برای تکثیر استفاده می کند.

این کشف اخیر می تواند به ابداع روش جدیدی برای درمان اچ.آی.وی منجر شود.

این مطالعه در مجله PLOS Pathogens منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha