دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ برای ۱۶‌ماه آینده تمدید شد.

سلامت نیوز: بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ برای ۱۶‌ماه آینده تمدید شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، هزینه بیمه طلایی به ازای هر عضو خانواده فرهنگیان30هزار تومان است كه نیمی از این مبلغ را دولت می‌پردازد. به گفته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش قرارداد بیمه تكمیلی فرهنگیان از اول خرداد امسال به 2صورت 4و ۱۲ ماهه با شركت آتیه‌سازان حافظ منعقد و ‌بسته شماره ۲ نیز به‌عنوان بسته نهایی بیمه تكمیلی فرهنگیان انتخاب شده است.
به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش سیدمحمد بطحایی افزود: برای جلوگیری از افزایش حق بیمه مقرر شد بسته شماره 2با نرخ 30هزار تومان اجرا و از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود. وی تغییر در روش پرداخت هزینه‌های بیمه‌شدگان فرهنگی، كاهش در مدت پرداخت هزینه‌ها به كمتر از 15روز، دسترسی آسان به مراكز طرف قرارداد و سرعت و دقت در پرداخت هزینه‌های درمانی به بیمه‌شدگان در مراكز غیرطرف قرارداد را از مزایای قرارداد جدید برشمرد.

    انتقاد فرهنگیان

تمدید این بیمه و تمجید از مزایای آن در حالی است كه در طول یك سال گذشته فرهنگیان همواره از وضعیت بیمه درمان تكمیلی انتقاد داشتند و به جای طلایی آن را «مسی» می‌خواندند. فرهنگیان معتقدند گرچه هرماه حق بیمه طلایی به‌صورت مرتب از حقوق آنها كسر می‌شود ولی شركت طرف قرارداد به اشكال گوناگون تعهدات خود را كاهش داده‌است.

اعتراض استفاده‌كنندگان از این بیمه به طولانی بودن برگشت هزینه‌ها و پرداخت آن در ماه‌های بعد است. همچنین شركت طرف قرارداد آموزش و پرورش در مناطق محروم كشور تنها با برخی مراكز درمانی قرارداد دارد كه فرهنگیان این مناطق را دچار مشكل كرده‌بود. افزایش تعرفه‌های پزشكی در سال 93موجب شد تا سطح خدمات رسانی بیمه آتیه سازان حافظ به فرهنگیان كاهش پیدا كند. براساس تازه‌ترین آمار‌ها در دوره جدید بالغ بر یك میلیون و 600هزار نفر از فرهنگیان از خدمات بیمه تكمیلی آتیه استفاده خواهند كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک معلم ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    متاسفانه دروغی بیش نیست، باید تو آموزش و پرورش باشی که متوجه بشی چی میگم.