علیرغم اینکه مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به بیش از 5/1 میلیون کارگر ساختمانی اطمینان داده بود که از امسال قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اجرا می شود اما مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت هنوز این قانون به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ نشده است.

قدرت الله قدسی در گفتگو با مهر درباره ایراداتی که شورای نگهبان به این قانون وارد کرده است گفت : شورای نگهبان درباره این قانون ایراداتی مطرح کرده و آن را به مجلس بازگردانده است .

بر اساس اعلام شورای نگهبان با توجه به اصل 52 قانون اساسی و نظریه تفسیری شماره 287 مورخ 17/3/1374 شورای نگهبان از این اصل چون اصلاحات بعدی مربوط به بودجه سالانه کل کشور نیز باید به صورت لایحه و از سوی دولت تقدیم مجلس شود و اصلاحیه مذکور در خصوص حذف بند 29 قانون بودجه سال 1387 کل کشور به صورت طرح تقدیم مجلس شده است لذا مخالف این اصل شناخته شد.

یک فوریت طرح اصلاح بند 29 قانون بودجه سال 1387 و قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در تاریخ نهم مهرماه امسال در حالی به تصویب رسیده بود که طراحان آن عنوان داشتند با توجه به ضرورت حمایت از اقشار آسیب پذیر و اجرای اصل 29 قانون اساسی ایران از یکسو و اشکالات اجرایی موجود در قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در خصوص نحوه محاسبه حق بیمه در ماده 5 این قانون از سوی دیگر، ‌این طرح اصلاحی را ارائه کردند.

در نهایت طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با 159 رای موافق در تاریخ 10/9/87 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید تا بیش از 5/1 میلیون کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه خدمات اجتماعی قرار گیرند.

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: تا زمانی که این قانون ابلاغ نشده امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha