رییس سازمان غذا و دارو گفت: کمک‌ها به بیماران صعب العلاج بهتر است از طریق انجمن‌های خیریه صورت گیرد؛ به عنوان مثال می‌توان برخی از کارهای مددکاری این بیماران را به انجمن خیریه امدادگران عاشورا که در برخی از استان‌ها نیز وجود دارد، واگذار کرد.

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو گفت: کمک‌ها به بیماران صعب العلاج بهتر است از طریق انجمن‌های خیریه صورت گیرد؛ به عنوان مثال می‌توان برخی از کارهای مددکاری این بیماران را به انجمن خیریه امدادگران عاشورا که در برخی از استان‌ها نیز وجود دارد، واگذار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتررسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: با مدیریت موفقی که در حوزه اعتبارات اختصاص یافته به بیماران صعب العلاج اعمال شده و همچنین مساعدت‌هایی که در قبال آنها صورت پذیرفته، رضایتمندی این بیماران افزایش قابل توجهی یافته و فشارهای زیادی که متوجه آنها بود از بین رفته است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول بهتر است کمک به بیماران صعب‌العلاج از طریق انجمن‌های خیریه صورت گیرد، گفت: به عنوان مثال انجمن خیریه امدادگران عاشورا که در برخی از استان‌ها نیز حضور دارد و فعالیت های خوبی را در حمایت و کمک به بیماران صعب‌العلاج دارد شاهد خوبی است که می‌توان برخی از کارهای مددکاری را به آن‌ها واگذار کرده و مساعدت به بیماران صعب العلاج را از طریق آن ها انجام داد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دیناروند همچنین در خصوص برخی کمبودهای دارویی که ممکن است مقطعی بوجود آید نیز اظهار داشت: آمار آن‌ها را به دقت در اختیار داریم و برای رفع کمبودها نیز اقدامات سریعی صورت می‌گیرد و اگر داروی برندی نیز کمبود دارد جایگزین و یا مشابه آن دارو در دسترس قرار خواهد گرفت. اما از آنجا که متاسفانه مردم اطلاعات درست و شفافی ندارند، ممکن است دچار نگرانی شوند که با اطلاع رسانی‌های صحیح و شفاف می‌توان بیماران و پزشکان را از تشویش دور نگاه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha