بار دیگر با نزدیك شدن به هفته جوان زمزمه‌هایی از مسایل جوانان در رسانه‌ها شنیده می‌شود و جوانان شاهد اهمیت شعاری خود از زبان مسوولان مرتبط و غیرمرتبط خود هستند.

سلامت نیوز: بار دیگر با نزدیك شدن به هفته جوان زمزمه‌هایی از مسایل جوانان در رسانه‌ها شنیده می‌شود و جوانان شاهد اهمیت شعاری خود از زبان مسوولان مرتبط و غیرمرتبط خود هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،جوانان كه با موضوعات بسیار دست و پنجه نرم می‌كنند تا كوله‌باری پر‌توشه برای آینده خویش گردآورند، حیرت‌زده و نگران از عوام‌زدگی و تخفیف مسائل‌شان در دولت یازدهم و به خصوص وزارت ورزش و جوانان به سر می‌برند.


جوانان كه در برابر موضوعات مهمی همچون هویت فردی، اجتماعی و ملی با چالش‌های فراوانی مواجهند و از سرگشتگی و سرگردانی تحصیلات بی‌هدف و بی‌ثمر دچار یأس و ناامیدی شده‌اند و از بحران اشتغال و اقتصاد رنج وافر می‌برند و با معضل مسكن به مثابه یك درام دردناك روزگار سپری می‌كنند، و بر فضای فرهنگ و هنر مرسوم كشور نقد و نظر دارند و از نداشتن برنامه‌ها و الگوهای فراغتی و تفریحی لذت‌بخش و سالم دردمندند و خود را از فضای واقعی زندگی دور كرده و به فضای مجازی پناه برده‌اند تا شاید احساسی از زندگی را دریابند و... امروز می‌بینند كه در دو سال گذشته كه دولت تدبیر و امید بر سر كار آمده است، تنها و تنها موضوعی كه توسط معاون كهنسال امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان می‌شود موضوع ازدواج و طلاق است.

 

جوانان با خود می‌اندیشند آیا نشانه تدبیر در این دولت این است كه آخرین اولویت جوانان كه ازدواج است به عنوان تنهاترین و مهم‌ترین اولویت جوانان توسط مسوول مستقیم امورجوانان مطرح شود و در این رابطه نیز غیر از شعار و برنامه‌های نمایشی و جشنواره و مصاحبه‌های تكراری، اقدامی صورت نگیرد.


آیا دولت انتظار دارد جوانان به چنین بی‌تدبیری و ناتوانی مدیرانش امیدوار باشند؟ آیا جوانان فقط ابزار رای‌آوری و به قدرت رسیدن دولت هستند؟ آیا وزیر ورزش و جوانان كه در زمان اخذ رای از مجلس برنامه‌های بلندبالایی را برای امور جوانان ارایه كرد، تعهداتش به جوانان را فراموش كرده است؟ آیا دولت انتظار حمایت جوانان از برنامه‌ها و فعالیت‌های آینده خود را دارد؟
متاسفانه در دو سال گذشته شاهد این بوده‌ایم كه دو بهانه مهم اما بی‌پایه و اساس برای ضعف عملكرد حوزه جوانان توسط وزارت ورزش و جوانان مطرح شده است.
بهانه اول: تلفیق اشتباه جوانان با ورزش می‌باشد كه وزیر ورزش و جوانان مكرر اعلام كرده است كه ما تلاش می‌كنیم حوزه جوانان مستقل شود و به همین بهانه ازجدی گرفتن تعهدات و برنامه‌های خویش عدول كرده است. معاون وی نیز با تكرار همین موضوع از پیگیری مسائل اساسی جوانان بازمانده است. در حالی كه وزیر محترم در زمان رای‌گیری از مجلس به خوبی شرایط ادغام را می‌دانسته كه بر اساس آن برنامه‌های جوانان را تقدیم مجلس كرده است.


بهانه دوم: كمبود اعتبار و منابع مالی اعلام شده است. در حالی كه همگان می‌دانند كه سازمان ملی جوانان یا معاونت امور جوانان قرار نیست دارای اعتبار مستقل بزرگی باشد بلكه باید به مدیریت و ساماندهی تمامی منابع دولتی، عمومی و خصوصی كه در تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها قرار دارد، بپردازد. باید بدانیم كه دولت منابع فراوانی برای امور جوانان در بخش‌های مختلف اختصاص داده است اما ضعف مدیریت در هماهنگی و سیاستگذاری و ساماندهی این منابع باعث هدررفت یا غیرمنسجم بودن برنامه‌ها و آثار آنها شده است.


لذا باید پذیرفت كه مساله جوانان بیش از هر چیزی به درك درست مدیریتی از موضوع و منابع رسمی و غیررسمی آن دارد تا با اشراف و آگاهی نسبت به آنها ساماندهی منابع به نفع اولویت‌های اساسی جوانان انجام گیرد.
جامعه جوان ایران از آقای روحانی انتظار دارد تا نسبت به مسائل اساسی جوانان حساسیت داشته باشند و نسبت به اصلاح وضع نامطلوب دو سال گذشته حوزه جوانان اقدام فوری كنند و جوانان امیدوار به برخورد مدبرانه دولت یازدهم را از ادامه چنین روند غیرمسوولانه‌ای ناامید نسازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha