محمد حقانی، مسوول كمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در پایان بازدید از محل احداث بزرگراه شهید شوشتری و پارك ملی سرخه حصار در مورد نتیجه بررسی‌های خود گفت: تا جایی كه من دیدم قطع درختی صورت نگرفته است و چند درخت منتقل شده و درجای دیگری كاشته شده است. گرچه من به شهردار هم گفتم كه با توجه به اینكه الان فصل مناسبی برای جابه‌جایی درختان نیست، ادامه انتقال درختان را در فصل بهتری انجام دهند.

سلامت نیوز:محمد حقانی، مسوول كمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در پایان بازدید از محل احداث بزرگراه شهید شوشتری و پارك ملی سرخه حصار در مورد نتیجه بررسی‌های خود گفت: تا جایی كه من دیدم قطع درختی صورت نگرفته است و چند درخت منتقل شده و درجای دیگری كاشته شده است. گرچه من به شهردار هم گفتم كه با توجه به اینكه الان فصل مناسبی برای جابه‌جایی درختان نیست، ادامه انتقال درختان را در فصل بهتری انجام دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،حقانی با تاكید براینكه قطع یا انتقال هر درختی باید در كمیسیون ماده ٧ شهرداری مطرح شود، گفت: دراین كمیسیون نمایندگانی از شورای شهر، شهرداری، منابع طبیعی، سازمان محیط زیست و... عضویت دارند و درمورد قطع درختان تصمیم‌گیری می‌كنند. اما به نظر می‌رسد پرونده این درختان، دراین كمیسیون مطرح نشده باشد، البته در این مورد باید آقای تندگویان اظهارنظر كنند چون ایشان نماینده شورا در این كمیسیون هستند.


وی در مورد اینكه قبول دارید كه عملیات ساخت این بزرگراه و تصمیم‌گیری در مورد آنها روال قانونی خود را طی نكرده است؟ گفت: قطعا باید درچنین پروژ‌ه‌هایی تمام ابعاد آن دیده شود. به خصوص پیوست‌های زیست‌محیطی آن. دراین زمینه هم مرجع رسیدگی سازمان محیط‌زیست است. این عضو شورای شهر همچنین تاكید می‌كند: باید این طرح هم با طرح تفصیلی و هم با برنامه دوم پنج‌ساله شهرداری تهران تطبیق داشته باشد. حقانی همچنین در پاسخ به این سوال كه چگونه منابع طبیعی بدون اطلاع محیط زیست و طرح مساله در كمیسیون ماده ٧، مجوز احداث این بزرگراه را داده است؟ گفت: «چرا»یی این را باید از منابع طبیعی   بپرسید.


مسوول كمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در مورد نقش سازمان‌های مرتبط در صدور مجوز‌های لازم اشاره می‌كند و می‌گوید: دراین پروژه كسی كه می‌تواند اجازه عبور بزرگراه را بدهد، سازمان منابع طبیعی است. سازمانی كه وظیفه ساخت آن را دارد شهرداری است. ناظر شهرداری هم شورای شهر است و بالاخره سازمانی كه باید در مورد ابعاد زیست‌‌محیطی آن اظهارنظر كند، سازمان محیط زیست است. یعنی نقش تمام سازمان‌ها مشخص است.

حالا اینكه چرا دراین پروژه از محیط زیست نظرخواهی نشده است، سوالی است كه باید در مورد آن بیشتر بررسی شود. وی در پاسخ به این سوال كه مگر براساس قوانین، عبور بزرگراه از پارك‌های ملی غیرقانونی نیست؟گفت: بله غیرقانونی است. حالا باید بررسی كرد كه چرا درطرح تفصیلی احداث چنین بزرگراهی پیش‌بینی شده است؛ اقدامی كه كاملا غیرقانونی است. مسوول كمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در پایان تاكید كرد: این مساله برای ما از چنان اهمیتی برخوردار بود كه بلافاصله برای بازدید از منطقه با شهردار هماهنگ كردیم. برهمین اساس، روند اجرای این طرح و ابهامات موجود در آن را با جدیت دنبال خواهیم كرد و در صورت مشاهده هر‌گونه تخلفی از دستگاه‌های ذیربط توضیح خواهیم  خواست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha