نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف روزی یک قاشق دارچین به پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوانزا و سایر عفونت های ویروسی کمک می کند.

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف روزی یک قاشق دارچین به پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوانزا و سایر عفونت های ویروسی کمک می کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، نتایج یک مطالعه جدید بر روی عصاره های گیاهی و اثرات آنها بر پاتوژن ها، نشان می دهد که مصرف روزی یک قاشق دارچین می تواند ویروس ها را قبل از آلوده کردن انسان ها از فعالیت بازدارد.

محققان دانشگاه تورو واقع در کالیفرنیا، در این مطالعه ویروس Phi X که مشابه ویروس هایی است که حیوانات و انسان ها را آلوده می کند، آزمایش کردند تا ببینند آیا این ویروس نسبت به سایگون و سیلان موجود در دارچین و همچنین عصاره های پیاز، سیر، میخک، نعناع، کاکائو و زعفران آسیب پذیر است یا خیر.

این مطالعه نشان داد که دارچین 99.9 درصد از این ویروس را از فعالیت باز می دارد اما سایر عصاره ها تاثیری بر روی این ویروس نداشتند.

محققان می گویند: نتایج این مطالعه باور ما را مبنی بر اینکه مصرف یک قاشق غذاخوری دارچین یک یا دو بار در روز می تواند در از بین بردن این ویروس ها و یا جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حتی تب خال موثر باشد، توجیه می کند.

این محققان در عین حال تاکید کردند که مصرف دارچین برای همگان مناسب نیست و افرادی که به ویژه دارای بیماری های گوارشی و کبدی هستند باید با تجویز پزشک خود اقدام به مصرف آن کنند.

این مطالعه در نشست سالانه انجمن میکروبیولوژی آمریکا ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha