سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 150131

تمرین‌هایی وجود دارند که ماهیچه‌های شکمی شما را هدف قرار می‌دهند و به شما در داشتن شکمی صاف، چیزی که همیشه آرزوی آن را دارید کمک می‌کنند؛ اما اگر شکمی برآمده دارید، لازم است که قند و کربوهیدرات‌های فراوری‌شده را از رژیم غذایی خود حذف و در کنار آن غذاهای از بین برنده چربی را به رژیم خود اضافه کنید.

پنج غذای نابود‌کننده چربی های شکم

سلامت نیوز: تمرین‌هایی وجود دارند که ماهیچه‌های شکمی شما را هدف قرار می‌دهند و به شما در داشتن شکمی صاف، چیزی که همیشه آرزوی آن را دارید کمک می‌کنند؛ اما اگر شکمی برآمده دارید، لازم است که قند و کربوهیدرات‌های فراوری‌شده را از رژیم غذایی خود حذف و در کنار آن غذاهای از بین برنده چربی را به رژیم خود اضافه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید، ادامه مطلب را بخوانید تا با غذاهایی که به شما در کم کردن اندازه دور کمرتان کمک می‌کنند، آشنا شوید.

بلغور جو: شما ممکن است تصور کنید که کمتر خوردن به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد، اما هرگز نباید وعده‌های غذایی‌تان به‌خصوص اولین وعده روز یا صبحانه را حذف کنید. خوردن یک وعده صبحانه سالم باعث افزایش ناگهانی سوخت‌وساز شما می‌شود و میزان قندخون شما را تنظیم و به شما انرژی کافی برای انجام کارهایتان تا زمان ناهار را فراهم می‌آورد. بلغور جو غذایی سرشار از فیبر است و به علت شکم‌پرکن بودن آن انتخاب فوق‌العاده‌ای است و بنابراین شما در خوردن کلوچه مافین یا دونات در میانه روز افراط نخواهید کرد. بلغور جو ساده یا تلخ را برای خوردن انتخاب کنید، چون انواع طعم دار آن مملو از قند هستند. بلغور جوی لذیذی را که در آن از آب نارگیل استفاده‌شده یا بلغور جوی همراه با کره بادام‌زمینی شکلاتی که میل شما نسبت به طعم‌های شیرین را نیز ارضا می‌کند، امتحان کنید.

بلوبری (قره‌قاط): پژوهش‌ها نشان داده است که یک رژیم غذایی غنی از بلوبری به حذف چربی‌های شکمی کمک می‌کند. حتی اگر بلوبری‌ها منجمد باشند بیشتر خواص غذایی آنها حفظ می‌شود و شما می‌توانید از آنها در اسموتی (نوعی نوشیدنی شامل میوه‌های تازه یا منجمد و گاهی به همراه شکلات یا کره بادام‌زمینی) علیه چربی‌های شکمی استفاده کنید.

بادام: گفته‌شده که چربی‌های تک‌اشباع‌نشده ترکیباتی مرموز هستند که به سوزاندن چربی‌های شکمی کمک می‌کنند. بادام منابع خوبی از چربی‌های تک‌اشباع‌نشده، فیبر و پروتئین‌های گیاهی هستند و به فرونشاندن احساس گرسنگی کمک می‌کنند.

 ماهی آزاد: کاستن از مصرف غذاهای سرخ‌شده، چرب و مملو از کالری برای دستیابی به شکمی عضلانی و بدون چربی یک ضرورت است. مورد فوق‌العاده‌ای که درباره پروتئین‌های فاقد چربی مانند ماهی، توفو و گوشت بوقلمون وجود دارد این است که انرژی زیادی فراهم می‌کنند و بیشتر کالری ما را در زمان هضم شدن می‌سوزانند. در زمان انتخاب ماهی آزاد یا تون را انتخاب کنید چون هردوی آنها حاوی امگا 3 هستند که موجب کاهش التهاب در بدن می‌شوند و به تنظیم هورمون ما کمک می‌کنند. دستور تهیه ساده این غذا شامل یک ظرف ماهی آزاد به همراه سبزی‌های خوشمزه در کنار آن است.

کاهو: سبزی‌‌های با برگ‌های سبز مانند کاهو، اسفناج و کلم نه‌تنها واجد ویتامین‌ها، مواد معدنی و کالری به میزان کم هستند، بلکه همچنین واجد مقادیر زیادی فیبر هستند که از باد کردن و نفخ معده جلوگیری می‌کنند. خودتان یک سالاد بسیار بزرگ برای ناهار درست کنید. این وعده غذایی شما را در همه زمان بعدازظهر سیر نگه خواهد داشت. یا یک سالاد کوچک‌تر قبل از وعده غذایی‌تان بخورید و درنتیجه تمایل کمتری به خوردن غذای اصلی دارید.

منبع: Yahoo Nutrition

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha