معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم پوشش هزینه‌های دندانپزشکی در بیمه جدید فرهنگیان توضیحاتی را ارائه کرد.

سلامت نیوز: معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم پوشش هزینه‌های دندانپزشکی در بیمه جدید فرهنگیان توضیحاتی را ارائه کرد.

اکبر حاجیلو معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که چرا بسته جدید بیمه فرهنگیان هزینه‌های دندانپزشکی را پوشش نمی‌دهد، گفت: از چهار بسته پیشنهاد شده، بیشتر فرهنگیان نسبت به بسته شماره 2 تمایل داشتند و در  بسته شماره 1 که هزینه‌های دندانپزشکی پوشش داده می‌شد، تنها 10 درصد تمایل داشتند.

وی با اشاره به اینکه پوشش هزینه دندانپزشکی را به اختیار خود استان‌ها گذاشته‌ایم، اظهار داشت: فرهنگیان در صورت تمایل می‌توانند، به ادارت کل استان خود مراجعه کرده و درخواست بیمه هزینه دندانپزشکی دهند.

حاجیلو ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته درمانگاه‌های فرهنگیان خدمات دندانپزشکی را ارائه می‌دادند و مخاطبان ما را پاسخگو بودند.

معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارتخانه در قرارداد جدید با بیمه، در بحث دندانپزشکی ورود نکرده است، گفت: علت این است که تحت پوشش قراردادن هزینه‌های دندانپزشکی مقرون به صرفه نیست. به صرفه نیست که ما به خاطر 200 هزار تومان، 10 هزار تومان حق بیمه بپردازیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بیمه دنداپزشکی هم باید با بیمه طرف قرار داد با آموزش و پرورش(بیمه آتیه‌سازان) انجام شود، گفت‌: خیر، ضرورت و الزامی در این خصوص وجود ندارد و حتی شرکت‌های درمانی و بهداشتی نیز می‌توانند، این کار را انجام دهند. در تهران حدود 20 مورد از این شرکت‌ها وجود دارد.

حاجیلو ا‌فزود: این شرکت‌ها به واسطه قرارداد با دندانپزشکان، مشتری برای آنها مهیا می‌کنند و در ازای آن تخفیفی را می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha