سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 150151

کنفرانس جمعیت آمریکایی شناخت تومورهای بالینی که در شهر شیکاگو آمریکا برگزار شد از انقلاب جدیدی در مبارزه با بیماری سرطان پرده برداشت؛ شیوه ای که از حیث نظری سهم عمده ای را در جلوگیری از مرگ میلیون های مبتلا به این بیماری قاتل ایفا خواهد کرد.

سلامت نیوز: کنفرانس جمعیت آمریکایی شناخت تومورهای بالینی که در شهر شیکاگو آمریکا برگزار شد از انقلاب جدیدی در مبارزه با بیماری سرطان پرده برداشت؛ شیوه ای که از حیث نظری سهم عمده ای را در جلوگیری از مرگ میلیون های مبتلا به این بیماری قاتل ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شماره امروز دوشنبه روزنامه انگلیسی گاردین، در بررسی علمی که در انگلستان انجام شد و 950 بیمار را در بر گرفت،تاکیدشده است که فناوری جدید درمانی سرطان پایانی بر عصر درمان های شیمیایی خواهد بود و درطول پنج سال جایگزین سایر فن آوری های درمان سرطان خواهد شد.

پژوهشگران دراین کنفرانس که روزیکشنبه برگزار شد اشاره کردند این شیوه جدید درمانی تاثیر شگرفی علیه سرطان پوست و ریه به شکل خاص و تاثیر زیادی در مبارزه با سرطان های کلیه، مثانه، مغز و حنجره به شکلی کلی تر خواهد داشت.

این تکنولوژی جدید که به «ایمن درمانی» immunotherapy، شناخته شده است بر اساس آموزش جسم و تحریک آن برای حمله به سلول های سرطانی و تخریب تومورها استوار است.

در طول این دوره، بیماران دو نوع قرص به نام های «اپیلیموماب»Ipilimumab و «نیوولوماب» nivolumab نیز دریافت می کنند.

آزمایش های کلینیکی ثابت کرده است که این فناوری همچنین از لحاظ نظری به اکثر بیماران سرطانی کمک کرده است؛ بیمارانی که انتظار می رفت در چند ماه از بین بروند اما زنده و طبیعی ماندند تا راه مبارزه با این بیماری را ادامه دهند.

پژوهشگران می گویند این شیوه یا فناوری جدید درمان سرطان نقطه عطفی در درمان این بیماری قاتل بعد از معالجه موسوم به «شیمی درمانی» بلکه بسیار موفق تر از آن نیز خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha