وزیر بهداشت که در سفر یک روزه به استان سیستان و بلوچستان در کارگروه سلامت و امنیت غذا در استانداری حضور یافت.

حمایت از 350 هزار حاشینه نشین سیستانی

سلامت نیوز:وزیر بهداشت که در سفر یک روزه به استان سیستان و بلوچستان در کارگروه سلامت و امنیت غذا در استانداری حضور یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سید حسن هاشمی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی رحمه ا... و شهدای ایران اسلامی اظهار داشت: هدف انقلاب اسلامی توجه به رفاه و معیشت مردم و تامین اجتماعی بود که همه مردم از انواع خدمات اجتماعی به صورت هماهنگ برخوردار شوند.

هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین موهبت هایی را که خداوند می تواند به انسان بدهد فرصت خدمتگزاری است و هر کسی به هر اندازهای که توان دارد به وظیفه اش عمل کند تکلیف از او ساقط است. در طرح تحول سلامت به استان سیستان و بلوچستان نگاه ویژه ای شده است و بی عدالتی در سلامت و کم توجهی به نظام سلامت از زمان های سابق در استان سیستان و بلوچستان مشهود است.

وزیر بهداشت گفت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به هم مرزی با کشورهای افغانستان و پاکستان برای کشور مهم است و یکی از راهکارهای پیشگیری از بروز بیماری ها در استان کمک به نظام سلامت کشورهای همسایه است.

وزیر بهداشت با بیان این که در سال 93 هیچ موردی از وبا در استان سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است، از دست اندرکاران نظام سلامت استان به دلیل این موفقیت قدردانی کرد.

وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت به مردم حاشیه شهرها توجه ویژه ای شده است که با راه اندازی پایگاه های مراقبت سلامت استان بیش از 350 هزار نفر از مردم حاشیه شهرهای استان تحت پوشش سلامت همگانی قرار می گیرند.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش دیرینه فرهنگی استان یکی از راه های پیشرفت استان را ارتقاء آموزش عالی عنوان کرد و با تقاضای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه حل معضل نیروی انسانی در بخش تخصصی از طریق بومی گزینی موافقت و قول پیگیری داد.

وی بومی گزینی نیروهای استان از هر شهرستان در همان شهر تا حد امکان را از راهکارهای موفقیت در حوزه سلامت استان و ارتقاء شاخص های سلامت استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: باید موسسات آموزشی را در زمینه احداث مراکز آموزشی در نقاط دوردست حداقل تا مقطع کارشناسی تشویق کنیم تا وجهه سلامت استان روز بروز ارتقاء یابد.

هاشمی با تشکر از دست اندرکاران حوزه سلامت استان به دلیل این که در سال 93 هیچ موردی از وبا در استان مشاهده نشد گفت: در همه نقاط دنیا 20 درصد از نقش سلامت بر عهده وزارت بهداشت است و 80 درصد سلامت با مشارکت همه ارگان ها صورت می گیرد.

گفتنی است افتتاح همزمان 9 پایگاه سلامت حاشیه شهر زاهدان، بازدید از بیمارستان در حال ساخت 200 تختخوابی علی بن ابیطالب و شرکت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان از برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت به زاهدان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha