سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 150159

در یک رژیم غذایی متعادل و متنوع می‌توانید به هر اندازه‌ای که مایلید غذا بخورید و باز هم لاغر بمانید‌؛ بدون این‌که از مصرف یک نوع ماده غذایی احساس دل‌زدگی و خستگی کند. به‌علاوه، رسیدن به وزن ایده‌آل و باقی‌ماندن در همان وزن با چنین رژیم غذایی بسیار آسان خواهد بود و حتی می‌توانید در این مدت هر چقدر که بخواهید از غذاهای گیاهی و سالم بخورید.

چگونه غذا بخوریم تا چاق نشویم؟

سلامت نیوز: در یک رژیم غذایی متعادل و متنوع می‌توانید به هر اندازه‌ای که مایلید غذا بخورید و باز هم لاغر بمانید‌؛ بدون این‌که از مصرف یک نوع ماده غذایی احساس دل‌زدگی و خستگی کند. به‌علاوه، رسیدن به وزن ایده‌آل و باقی‌ماندن در همان وزن با چنین رژیم غذایی بسیار آسان خواهد بود و حتی می‌توانید در این مدت هر چقدر که بخواهید از غذاهای گیاهی و سالم بخورید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهرخانه،غذاخوردن برای رفع گرسنگی و فرونشاندن اشتها یک پاسخ مکانیکی است. زمانی‌که معده از هر نوع غذایی پر می‌شود، دیگر برای مدتی احساس گرسنگی نخواهید کرد. عقل سلیم حکم می‌کند که اگر یک سیب‌زمینی بزرگ (حدود 30 گرم) تنها دارای 150 کالری است و یک غذای مختصر شامل ساندویچ کالباس و تخم‌مرغ (حدود 30 گرم) حاوی 538 کالری است، پس بسیار آسان‌تر و بهتر است که بتوانیم معده خود را با یک غذای حاوی سیب‌زمینی پخته پر کنیم تا ساندویچ کالباس و تخم‌مرغ، تا هنوز هم بتوانیم وزن‌مان را کاهش دهید.

 خوردن مقادیر زیادی از نشاسته‌ها، میوه‌ها، و سبزیجات کالری بسیار کمتری به بدن می‌رساند تا خوردن مقدار کمی از غذاهای چرب و غلیظ که کالری بسیار زیادی دارند.برای کمک به سلامتی، بهتر است از مقدار بیش‌تر و حجیم‌تری از غذاهای گیاهی میل کنید، تا میزان کمتری از غذاهای چرب؛ زیرا می‌توان معده را بدون هیچ عارضه جانبی از غذا پر کرد.

هنگام خوردن میوه‌ها، سبزیجات و نشاسته‌ها، چربی‌ای به‌دست می‌آورید که بسیار کمتر برای بدن زیان دارد و آن ‌هم در مدت‌زمانی طولانی. فردی که روزانه فعالیت متوسط دارد حدود 3 هزار کالری در هر روز می‌سوزاند و برای حفظ وزن خود فقط با سیب‌زمینی، می‌تواند هر روز 20 سیب‌زمینی بزرگ میل کند.

در یک رژیم غذایی متعادل و متنوع می‌توانید به هر اندازه‌ای که مایلید غذا بخورید و باز هم لاغر بمانید‌؛ بدون این‌که از مصرف یک نوع ماده غذایی احساس دل‌زدگی و خستگی کند. به‌علاوه، رسیدن به وزن ایده‌آل و باقی‌ماندن در همان وزن با چنین رژیم غذایی بسیار آسان خواهد بود و حتی می‌توانید در این مدت هر چقدر که بخواهید از غذاهای گیاهی و سالم بخورید.

برای کاهش وزن دو نوع روش متمایز وجود دارد: در اولین نوع رژیم‌های لاغری، روزانه مقادیر بسیار کمی از غذاهای معمولی خورده می‌شود. در واقع، این برنامه جهانی کم‌خوردن است. در این رژیم غذایی شما کالری زیادی دریافت نمی‌کنید؛ زیرا غذای زیادی نمی‌خورید. این روش کاملاً مؤثر است، البته برای کسانی که بتوانند آن را تحمل کنند، اما یک اشکال ساده، ولی مهم دارد و آن این‌که به احتمال زیاد موجب صدمه به بدن می‌شود.

در دستورات این رژیم غذایی می‌توانیم از غذاهای معمول یعنی چرب و پرکالری همیشگی بخورید، اما به میزان کم. تنها راهی که به وسیله آن می‌توانید گوشت، همبرگر، مرغ سوخاری، پنیر، کره و روغن میل کرده و باز هم لاغر بمانید، این است که.معده‌تان همیشه نیمه‌پر باشد.

نتیجه این‌که تمام مدت احساس گرسنگی خواهید کرد و رنج می‌کشید. این روش ریاضت‌کشیدن در طولانی‌مدت، غیرممکن است. تجربه نشان داده است که اغلب کسانی که سعی می‌کنند از رژیم کم‌حجم استفاده کنند، دوباره به رژیم غذایی قبلی خود باز می‌گردند؛ زیرا ترجیح می‌دهند چاق بمانند تا این‌که درد گرسنگی را تحمل کنند. این نوع رژیم غذایی که شامل 500 و یا 1000 کالری است، از طرف اکثر افراد مهم و معتبر، از دکترهای ممتاز گرفته تا متخصصان رژیم غذایی تجویز می‌شود.

روش دوم، پرکردن حجم معده با غذاهای کم‌کالری (سبزیجات و میوه‌ها و غذاهای گیاهی) است که علاوه بر کاهش کالری دریافتی و لاغرشدن، فرد را از ریاضت‌کشیدن و تحمل درد گرسنگی می‌رهاند.

آیا نشاسته‌ها چاق‌کننده‌اند؟
این‌که نشاسته‌ها چاق‌کننده هستند، تصور غلطی است که اکثریت به آن معتقدند، اما امروزه، نادرست‌بودن این امر بر همگان ثابت شده است. بیایید نگاهی به متداول‌ترین نشاسته‌ها بیندازیم.

یک سیب‌زمینی بزرگ حاوی 150 کالری و یک پیمانه برنج پخته شامل 200 کالری است؛ در حالی‌که دو قاشق غذاخوری سس مایونز، 200 کالری و یک پیمانه گوشت پخته با چربی، 420 کالری خواهد داشت.

زنان روزانه به 2000 کالری و مردان حدود 3000 کالری نیاز دارند
توجه داشته باشید که به‌طور متوسط زنان روزانه به 2000 کالری و مردان حدود 3000 کالری نیاز دارند. آیا می‌توانید محاسبه کنید با خوردن چه مقدار برنج در روز باعث اضافه‌شدن وزن‌تان خواهید شد؟ اگر درست حساب کنید درمی‌یابید که چرا تعداد افراد لاغر و باریک‌اندام در چین بسیار زیادتر است.

در مورد نشاسته‌هایی مثل سیب‌زمینی باید گفت که تنها راه افزایش وزن با خوردن آن، این است که آن را با کره، پنیر آب‌کرده، سس مایونز یا قطعات گوشت بپوشانید.

رژیم غذایی سالم
یک رژیم غذایی سالم، رژیمی است که متکی بر مواد غذایی نشاسته‌دار بوده و با مقادیری از سبزی و میوه تازه یا یخ‌زده همراه می‌شود. این رژیم غذایی حاوی کالری کافی برای فرد کاملاً فعال است، اما پروتئین، چربی، مواد معدنی و ویتامین اضافی ندارد.

چرا رژیم غذایی گیاهی برای انسان مناسب است؟
از آغاز خلقت، بدن ما از این مواد استفاده کرده و شکل گرفته است. بدن هر موجودی به نوع خاصی از موادغذایی خو گرفته و تنها با مصرف آن است که سلامتی‌اش تضمین خواهد شد؛ چرا که اندام‌ها و سیستم بدنی هر موجود برای هضم و جذب آن نوع غذا ساخته شده است.

سلامت ما در گروی استفاده از غذاهای طبیعی است که برای بدن انسان مناسب هستند. ما مخلوقات ضعیفی نیستیم. انسان در هر شرایطی هر چند نامناسب و دشوار نیز می‌تواند زنده بماند، پس بهتر آن‌که با استفاده از غذاهای مناسب، سلامتی خود را حفظ کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha