استفاده از لوازم آرایشی حتی به مقدار زیاد ، نقشی در ابتلای به سرطان پوست ندارد و حتی برخی از آنها مثل کرم های ضد آفتاب می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

دکتر میر هادی عزیز جلالی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : کسانی که دارای پوست و چشم های روشنی هستند بیش از دیگران در معرض سرطان پوست قرار دارند . همچنین افرادی که به دلیل اقتضاء شغلی در معرض نور آفتاب  قرار دارند در شرایط مساعد تری برای ابتلای به این بیماری قرار دارند.

وی افزود: همه خال ها نشانه سرطان پوست نیستند تنها  درصورتی که  خال ها تغییر شکل اساسی داده مثلا متورم و بزرگ شده یا دچار خونریزی و عفونت شود و یا کم رنگ و پر رنگ تر از پیش شده و رنگ های مختلفی در آن دیده شود حتما به پزشک مراجعه کنید.

این متخصص پوست گفت : خوشبختانه سرطان های پوستی در اکثر موارد قابل درمان و کنترل است با این حال افرادی که سابقه این بیماری را در خانواده خود دارند باید بیش از دیگران مراقب پوست خود باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : بر خلاف تصور برخی از افراد جنس پوست مثل خشک یا چرب بودن آن نقشی در ابتلا به سرطان پوست ندارد و در صورت وجود عوامل موثر بر ایجاد این بیماری هر نوع پوستی می تواند در معرض سرطان پوست قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha