رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اعلام مواضع انسان‌دوستانه و بی‌طرفانه جمعیت در بحران یمن خواستار اقدام موثر جامعه بین‌المللی و تلاش و همکاری بیشتر صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بین‌المللی برای کمک‌رسانی بیشتر وتسهیل کمک‌های ارسالی به یمن شد.

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اعلام مواضع انسان‌دوستانه و بی‌طرفانه جمعیت در بحران یمن خواستار اقدام موثر جامعه بین‌المللی و تلاش و همکاری بیشتر صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بین‌المللی برای کمک‌رسانی بیشتر وتسهیل کمک‌های ارسالی به یمن شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید امیرمحسن ضیایی در جلسه هماهنگی کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی به یمن که در ژنو برگزار شد، ضمن اعلام مواضع انسان‌دوستانه و بی‌طرفانه جمعیت در بحران یمن گزارشی از اقدامات و کمک‌های ارسالی جمعیت هلال‌احمر برای نیازمندان و افراد آسیب دیده از بحران جاری در یمن ارائه کرد و خواستار اقدام موثر جامعه بین‌المللی و تلاش و همکاری بیشتر صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بین‌المللی برای کمک‌رسانی بیشتر وتسهیل کمک‌های ارسالی به یمن شد.

بنابراین گزارش در این جلسه تاکید شد که براساس مقررات بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، هرگونه کمک‌رسانی یا حضور جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر از ۱۸۹ کشور در دیگر کشورها باید با رعایت موارد قانونی و تحت حمایت حقوقی انجام شود.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، حاضرین در این جلسه با تاکید بر این موضوع که بحران یمن دارای پیچیدگی‌های متعدد در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم آسیب‌دیده این کشور مستلزم همکاری نزدیک میان کلیه طرف‌های ذیربط است، بر ارسال کمک‌های بشردوستانه مطابق اصول اساسی هفتگانه صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تاکید و اعلام کردند: حضور یا کمک‌رسانی هر جمعیت صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به دیگر کشورها با درخواست رسمی جمعیت کشور میزبان می‌باشد. براین اساس کمک‌رسانی باید به نحوی اجرا شود که موجب حفظ و تقویت بیطرفی و اعتبار، وجاهت و مقبولیت صلیب‌سرخ و هلال‌احمر شود.

همچنین در ارسال کمک‌های انسان دوستانه باید ظرفیت و توان جمعیت ملی میزبان جهت دریافت و توزیع کمک‌ها و در صورت لزوم کمک به منابع مالی، لجستیکی و ظرفیت‌سازی جمعیت میزبان در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha