سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 150179

آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط زاگرس در منطقه سر فیروزآباد کرمانشاه، حدود ۲۰۰ هکتار از این جنگل را سوزاند. این آتش‌سوزی گسترده با کمک اهالی روستا مهار شد.

سلامت نیوز:آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط زاگرس در منطقه سر فیروزآباد کرمانشاه، حدود ۲۰۰ هکتار از این جنگل را سوزاند. این آتش‌سوزی گسترده با کمک اهالی روستا  مهار شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند،حسین باباجانی، مدیر ستاد بحران استانداری کرمانشاه دیروز در این‌باره گفت: در دو روز اخیر جنگل‌های منطقه یاد شده در سه نوبت دچار آتش‌سوزی شد که یگان حفاظت منابع طبیعی همراه با سایر عوامل امدادی در استان نسبت به مهار این آتش‌سوزی اقدام کردند.باباجانی افزود: مدت ٢٠ روز است با خشکی و گرمای هوا شاهد بروز مواردی از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های برخی شهرستان‌ها ازجمله کرمانشاه بوده‌ایم که با حضور به موقع یگان‌های امدادی مهار شده است.او بیان کرد: بیشتر این آتش سوزی‌ها به دلیل بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی برخی افراد است.

استان کرمانشاه دارای افزون بر ٧٠٠‌هزار هکتار عرصه جنگلی است که بیشتر درختان آن را بلوط تشکیل می‌دهد.چندی پیش محمدکیا، معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از خشکیدگی بیش از یک‌میلیون هکتار از جنگل‌های بلوط زاگرس خبر داد و درعین‌حال گفته بود که اعتبارات این سازمان جوابگوی حفاظت از ١٣٥میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور نیست.درحال حاضر حفاظت بیش از ٨٣‌درصد از عرصه‌های کشور برعهده سازمان جنگل‌ها است درحالی که اعتبارات فضای سبز شهرداری تهران با سازمان جنگل‌ها برابری می‌کند.همه اینها درحالی رخ می‌دهد که جنگل‌های زاگرس به جز آتش‌سوزی در تهدید عوامل دیگری نیز قرار دارد. اقدامات مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه‌زنی، شخم زیرا شکوب، ریزگردها، خشکسالی، تغییر اقلیم، شیوع سوسک چوب‌خوار و قارچ بیماگر ذغالی بلوط باعث ایجاد استرس و در نتیجه خشکیدگی وسیع در بیش از یک‌میلیون و دویست‌هزار هکتار از جنگل‌های بلوط زاگرس شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha