چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 150225

پزشک از راه پزشکی ثروتمند نمی‌شود

سلامت نیوز:در جریان جشن یکپارچه دانش‌آموختگی دانشگاه علوم پزشکی تهران موضوعات مختلفی از جمله اینکه دانشجویان پزشکی با هزینه مردم تحصیل کرده‌اند و باید دین خود را به آنها با انجام خدمت ادا کنند، عنوان شد.

به گزارش فارس، جشن یکپارچه دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران عصر امروز در حالی با حضور وزیر بهداشت و دو تن از معاونان وی برگزار شد که همگی این افراد خود دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند.

در ابتدای این مراسم بهادری رئیس اداره ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه 1700 نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه امروز گرد هم جمع شده‌اند، گفت: هدف اول ما ارتقاء جایگاه دانشگاه تهران در میان دانشگاه‌های جهان است.

وی ادامه داد:‌ در همه جای دنیا دانشگاه‌هایی که این چنین جشن‌ها را برگزار می‌کنند و با دانش‌آموختگان خود ارتباط مناسب دارند رتبه بالاتری کسب می‌کنند.

به گفته وی دانش‌‌آموختگان می‌توانند ضمن ایجاد تفکر مثبت نسبت به دانشگاه خود در جامعه به پیشرفت دانشگاه نیز کمک کرده و در تأمین مخارج دانشگاه مؤثر باشند.

بهادری همچنین خطاب به دانش‌آموختگان تاکید کرد: وظیفه شما تازه نسبت به بیماران و خود دانشگاه آغاز شده و همگی باید در جهت ارتقاء سلامت جامعه بکوشید.

در ادامه مراسم رضا ملک‌زاده معاون فناوری وزارت بهداشت نیز در سخنانی کوتاه، گفت:‌ بعد از فارغ‌التحصیلی هدف مهم این است که بدانیم در دنیا به دنبال چه هستیم.

وی ادامه داد: خیلی‌ها با مشکلات مالی که داشتند موفق به ادامه تحصیل شدند. به عقیده من فارغ‌التحصیلان پزشکی می‌توانند زندگی خوبی داشته باشند اما نمی‌توانند با پزشکی ثروتمند شوند.

ملک‌زاده تاکید کرد: این افراد باید قناعت کرده و بیماران را معالجه کنند و همت اصلی خود را سلامت مردم و افزایش آن قرار دهند.

همچنین باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در سخنانی گفت: دانشگاه تهران استعدادهای زیادی جذب می‌کند و این نشان می‌دهد که تاثیرگذار بودن دانشگاه برای سال‌های بعد نیز حفظ می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید بتوانیم مسیر خود را پیدا کنیم و دانشگاه نقشه راه مناسبی برای بین‌المللی کردن خود ایفا کند.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: برداشت من این است که دوستانی که امروز فارغ‌التحصیل می‌شوند در یک برهه مهم از زندگی خود قرار دارند و آنها باید شأن خود و دانشگاه را در کار حفظ کنند و ارتقاء دهند.

علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز گفت: این دانشگاه 160 سال سابقه آموزشی دارد و اکنون با 11 دانشکده و یک پردیس بین‌الملل در 250 رشته و مقطع مختلف مشغول به آموزش جوانان است.

وی افزود: ما هزار و 650 عضو هیأت علمی و 15 هزار دانشجو داریم که از این حیث دومین دانشگاه کشور محسوب می‌شویم.

جعفریان به وجود 90 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت:‌ تا کنون 120 هزار نفر در مقاطع تحصیلی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به سخنان ملک‌زاده اشاره کرد و گفت: ایشان خوب گفته که آموزش رایگان یک نعمت در کشور ما است که مردم قدرش را نمی‌دانند.

وی خطاب به دانش‌آموختگان دانشگاه خود گفت: مردم کشور هزینه تحصیل ما را داده‌اند و این یک دین گردن ما است که به آنها خدمت‌رسانی کنیم.

جعفریان در ادامه با طرح این سوال که کوروش چگونه کبیر شد و نقش تک تک ما به عظمت کشور چیست، گفت: ما اکنون به تاریخ سه هزار ساله خودمی‌بالیم در حالی که این تاریخ برای خیلی‌ها یک رویاست من خوب می‌دانم که چه مشکلاتی بعد از فارغ‌التحصیلی در انتظار شما است اما باید برای بقای فرهنگ ایران تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تلاش ما هیچ منافاتی با حرکت در جهت منافع شخصی ندارد چرا که اصولا منافع شخصی ما باید هم راستا با منافع کشور باشد.

وی خطاب به دانش‌آموختگان تاکید کرد: هر یک از شما باید با فکر و ایده نو وارد بخش‌های مختلف شوید و هر انچه را که وجود دارد حداقل یک پله ارتقاء دهید.

در ادامه مراسم از دانش‌آموختگان و اساتید برتر دانشگاه تجلیل سد و سپس وزیر بهداشت نیز که خود از استادان این دانشگاه محسوب می‌شود در سخنانی کوتاه ابتدا به رحلت حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان کشور را با امثال شما جوانان اداره می‌کرد و حتی 8 سال جنگ را نیز با جوانان زیر 30 سال اداره کرده است. به طور یکه اکثر شهدای ما زیر 30 سال سن داشتند.

وی ادامه داد: امروز هم رئیس جمهور تمام تلاش ه خود را برای ایجاد اشتغال برای جوانان انجام می‌دهد چرا که بیکاری تبدیل به یک بلای خانمانسوز شده است.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی خطاب به دانش‌آموختگان گفت: شما نیابد دوران خوش و دوستی‌های دانشجویی را فراموش کنید و باید در جهت خدمت و ارتقاء سلامت جامعه بکوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرسنل اتاق عمل ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    8 0
    دروغگوها.......
  • برسنل اتاق عمل ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    8 0
    اينها دروغ ميگويند مردم قضاوت كنند كه ثروت پزشكان چطور انباشته شده سلامت نيوز چراچاپ نمي كني