پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 150265

مزایای تغذیه با شیر مادر در یک بررسی جدید مورد تاكید مطالعه قرار گرفته است.

سلامت نیوز: مزایای تغذیه با شیر مادر در یک بررسی جدید مورد تاكید مطالعه قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، براساس مطالعه جدیدی كه نتایج آن در ژورنال جاما پدیاتریكس منتشر شده، بین تغذیه با شیر مادر و کاهش خطر ابتلا به سرطان خون در دوران کودکی ارتباط وجود دارد.

 لوسمی یا سرطان خون نوعی بیماری است كه مانع شکل گیری طبیعی سلول های خونی می شود. با وجود اینکه این بیماری شایع ترین سرطان در کودکان محسوب می شود - حدود ۳۰ درصد از تمام سرطان های دوران کودکی را در بر می گیرد- اما اطلاعات کمی در مورد علت سرطان خون وجود دارد.

در سراسر جهان ۱۷۵۰۰۰ مورد سرطان خون در کودکان زیر ۱۵ تشخیص داده شده است. در نتیجه پیشرفت در فن آوری های درمان، میزان نجات بیماران از مرگ افزایش یافته است، اما با این وجود لوسمی هنوز دومین علت مرگ كودكان زیر ١٥ سال در ایالات متحده محسوب می شود.

اولین علت مرگ در همین گروه سنی تصادفات است. عوامل خطر شناخته شده برای سرطان خون عبارت است از سندرم داون و قرار گرفتن در معرض ویروس اشتاین بار یا تابشهای یونیزان. البته اغلب کودکان مبتلا به سرطان خون ممكن است این فاکتورهای خطر را نشان ندهند.

نویسندگان گزارش فوق اعلام كردند كه تغذیه با شیر مادر به مدت ۶ ماه یا بیشتر با كاهش ۱۹ درصدی احتمال ابتلا با سرطان خون در ارتباط است. این در حالی است كه رقم فوق برای كودكانی كه شیر مادر مصرف نكرده اند یا به مدت كم از شیر مادر تغذیه كرده اند، فقط ١١ درصد است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha