بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت در قبال کاهش کمک‌های مالی در مورد بهداشت هشدار دادند

بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت 5 فوریه (17 بهمن) هشدار دادند کاهش  کمک‌های مالی اهداکنندگان و  بودجه‌های کشورهای درحال توسعه در مورد بهداشت،‌ به علت بحران مالی جهانی می‌تواند به قیمت جان انسان‌ها و از بین‌رفتن پیشرفت‌های به دست آمده در خدمات بهداشتی بینجامد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه جوی فومافی، معاون توسعه انسانی بانک جهانی در این باره گفت: "این بحران مالی می‌تواند بسیاری از دستاوردهای به سختی کسب‌شده در مورد بهداشت را که در طول دهه‌های قبلی به دست آمده‌اند،‌ از بین ببرد، مگر اینکه همه ما جریان کمک برای توسعه و صرف هزینه برای بهداشت را باز نگهداریم."

فومافی، که وزیر بهداشت سابق بوتسوانا است، هشدار داد که کاهش بودجه‌های بهداشتب می‌تواند به به "از دست رفتن زندگی‌ها و از دست رفتن‌ سال‌های سالم زندگی" منتهی شود، چرا که اعاده سرویس‌های بهداشتی ممکن است تا ده سال طول بکشد.

 فومافی در اجلاس سازمان‌دهی شده بوسیله "شراکت بین‌المللی بهداشت" سخن می‌گفت که وزرای بهداشت، شاغلان بخش بهداشت و سازمان غیردولتی را از سراسر جهان گردآورده بود.

این همکاری در سال 2007 بوسیله بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت آغاز شد،‌و هدف آن سرعت بخشیدن به ایجاد نظام‌های بهداشتی در کشورهای عضو است.

 از جمله 24 کشور عضو این ابتکار عمل اتیوپی، رواندا و اوگاندا هستند.

 تدروس گبریوسوس، وزیر بهداشت اتیوپی در این اجلاس گفت: "ما شرکای توسعه‌مان را ترغیب می‌کنیم که با هم کار کنند تا راه‌هایی را برای حفظ و افزایش حمایت ار بخش بهداشت در این دوران مشکل اقتصادی بیابیم."

 انگلیس و نروژ در این اجلاس اعلام کردند که به ادامه کمک‌های توسعه‌ای‌شان متعهد می‌مانند.

 در این اجلاس انگلیس اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2013 میزان کمک‌های توسعه‌ایش را به 0.7 درصد درآمد ناخالص ملی‌‌اش برساند و نروژ نیز گفت همچنان یک درصد درآمد ناخالص ملی‌اش را به کمک توسعه‌ای اختصاص خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha