رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی گفت: روماتیسم مفصلی مزمن اختلالی ژنتیکی و خود ایمنی است و با این که سرما و رطوبت ممکن است درد استخوانی فرد مبتلا را زیاد کند اما علل ایجاد کننده آن نیست.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی گفت: روماتیسم مفصلی مزمن اختلالی ژنتیکی و خود ایمنی است و با این که سرما و رطوبت ممکن است درد استخوانی فرد مبتلا را زیاد کند اما علل ایجاد کننده آن نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، احمدرضا جمشیدی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره ارتباط سرما و رطوبت با ابتلا به روماتیسم مفصلی مزمن، اظهار داشت: آب ارتباطی با بیماری ندارد چرا که این اختلال ژنتیکی است و خود ایمنی است که موجب می‌شود بدن علیه خود وارد عمل شود. در گذشته به دلیل اینکه فرد در مقابل سرمای شدید دچار درد استخوان‌ها می‌شد این اختلال را به رطوبت و سرما و رطوبت ارتباط می‌دادند با این که سرما ممکن است درد استخوانی را زیاد کند اما علل ایجاد کننده آن نیست.

وی ادامه داد: بیماری آرتریت روماتوئید مزمن و طول‌کشنده است ممکن است علائم بیماری طی درمان خاموش شود اما سیر بیماری ادامه می‌یابد بنابر این نباید درمان را قطع کرد. درمان این اختلال طولانی و بدون وقفه است متاسفانه دیده می‌شود برخی مبتلایان با کاهش درد داروها را کم می‌کنند و با برگشت درد به پزشک مراجعه می‌کنند این در حالی است که درمان باید طی روال خاصی طی شود و داروها آرام و توسط پزشک معالج کم شوند چرا که دخالت بیمار و تغییر دارو سیر بیماری را تغییر و پاسخ‌دهی را دچار اشکال می‌کند.

وی ادامه داد:‌ دوز پایین کورتن، برخی داروهایی شیمی‌درمانی و ضد مالاریا در درمان روماتیسم مفصلی مزمن استفاده می‌شود متاسفانه برخی افراد به بیماران می‌گویند داروهای شیمی‌درمانی مضر هستند یا اینکه ممکن است به مالاریا مبتلا شده باشید این در حالی است که پرسش درباره داروها فقط باید توسط پزشک انجام شود.

رئیس انجمن علمی روماتولوژی ایران گفت: این اختلال  معمولا با روش‌های درمانی معمولی حدود 70 درصد درمان می‌شوند اما عده‌ای نیز مقاوم به درمان هستند.

شهروندان ایرانی می‌توانند سؤالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، روان،‌ بیمارهای واگیر و غیر واگیر، راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha