شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 15032

مطالعات جدید ثابت کرده است که نوشیدن مقدار متعادل قهوه در دوران میانسالی خطر ابتلا به آلزایمر و اختلال مشاعر را کاهش می دهد.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،محققان فنلاندی و سوئدی با مطالعه روی 1409 نفر در سن متوسط 50 سالگی به این یافته رسیده اند. این افراد به مدت 20 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. در این آزمایش افراد به سه گروه تقسیم شدند. گروهی که مصرف قهوه آنها اندک بود، گروهی که مقدار مصرف آنها متعادل بود و گروهی که در این زمینه زیاده روی می کردند. تقریبا بعد ا ز21 سال این افراد مجددا مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد که 61% از آنها مبتلا به اختلال مشاعر و 48% مبتلا به آلزایمر هستند.

مطالعات ثابت کرد که افرادی که مصرف قهوه جزء عادت روزانه آنها بود و از طرفی مصرف آنها متعادل بود کمتر مبتلا به این دو نوع اختلال شده اند(گروه دوم). گروه سوم نیز دچار کلسترول بالا بوده و مصرف دخانیات نیز در آنها بیشتر بود. ابتلا به آلزایمر و اختلال مشاعر در گروه اول شایع تر بوده است.

در واقع می توان گفت که نوشیدن قهوه عملکردهای ادراکی مغز را بهبود می بخشد  و کافئین احتمال ابتلا به پارکینسون را کاهش می دهد. گفتنی است که نوشیدن قهوه احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را نیز کمتر می کند ، در حالیکه خود این بیماری عامل ابتلا به اختلال مشاعر می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha