جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 150332

پزشکان از شیوه جدیدی خبر دادند که با کمک آن می توان تمامی ویروس هایی را که فرد در طول دوران زندگی اش در معرض آن قرار داشته، شناسایی کرد.

سلامت نیوز:پزشکان از شیوه جدیدی خبر دادند که با کمک آن می توان تمامی ویروس هایی را که فرد در طول دوران زندگی اش در معرض آن قرار داشته، شناسایی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری ایسنا، به گفته پزشکان با بررسی یک قطره خون می توان تقریبا تمامی ویروس هایی را که فرد در طول زندگی اش با آن تماس داشته، مشخص کرد.

«استفن ایلج» از بیمارستان بریگهام و زنان در آمریکا که هدایت این مطالعه را برعهده داشت، گفت: می توان با یک قطره کوچک خون تعیین کرد فرد در طول دوران زندگی اش با چه ویروس هایی تماس داشته است.

به گفته محققان در روش های پیشین لازم بود پزشک نوع ویروس را حدس بزند سپس آن را مورد آزمایش قرار دهد اما با کمک این شیوه جدید امکان وجود دارد تمامی ویروس ها حتی ویروس های نادر با یک آزمایش ساده بررسی شوند.

در آزمایش های خون کلاسیک که سنجش الایزا نامیده می شود تنها می توان یک پاتوژن را شناسایی کرد. علاوه بر این، سنجش الایزا قابلیت تشخیص تمامی ویروس ها را ندارد.

در این مطالعه جدید این تیم تحقیقاتی نمونه خون 600 نفر از چهار کشور پرو، آمریکا، آفریقای جنوبی و تایلند را آزمایش و مشاهده کردند بیشتر افراد در معرض حدود 10 ویروس بوده اند. همچنین مشخص شد برخی آنتی بادی ها که پس از مواجهه با این ویروس ها توسط سیستم ایمنی تولید می شوند در میان افراد بزرگسال معمول است.

 این تیم تحقیقاتی همچنین اظهار داشتند: بدن شرکت کنندگانی که از سه کشور آفریقای جنوبی، پرو و تایلند دراین مطالعه حضور داشتند نسبت به بدن شرکت کنندگان آمریکایی در برابر تعداد ویروس های بیشتری آنتی بادی داشتند. علاوه بر این، افراد مبتلا به ویروس HIV نسبت به افراد دیگر از آنتی بادی های بیشتری برای مقابله با ویروس ها برخوردارند.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha