یک پزشک عمومی با تاکید بر اینکه اگر دیابت در مراحل ابتدایی بیماری شناسایی شود، می‌توان از عوارض آن تا حدود زیادی پیشگیری کرد، اظهار کرد: دیابت نوع 2 اغلب در سنین بالاتر از 40 سال بروز می‌کند و اغلب افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، دچار کم‌تحرکی و چاقی هستند.

سلامت نیوز:یک پزشک عمومی با تاکید بر اینکه اگر دیابت در مراحل ابتدایی بیماری شناسایی شود، می‌توان از عوارض آن تا حدود زیادی پیشگیری کرد، اظهار کرد: دیابت نوع 2 اغلب در سنین بالاتر از 40 سال بروز می‌کند و اغلب افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، دچار کم‌تحرکی و چاقی هستند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری ایسنا،دکتر محمدرضا سلیمانی با اشاره به اینکه دیابت یکی از بیماری‌هایی است که در سال‌های اخیر شیوع آن افزایش پیدا کرده، گفت: هم اکنون به طور تقریب 3 میلیون فرد در جهان به دیابت مبتلا هستند و بر اساس تحقیقات تا 10 سال آینده تعداد مبتلایان 2 برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیابت به علت افزایش مداوم قندخون ایجاد می‌شود، بیان کرد: مهم‌ترین علت ابتلا به دیابت سبک زندگی نادرست افراد است. زندگی ماشینی امروزه، کم تحرکی، تغذیه نامناسب، مصرف مواد مخدر و افزایش سن افراد منجر به ابتلا به دیابت می‌شود.

این پزشک عمومی تصریح کرد: اصلاح شیوه زندگی شامل تغذیه سالم، ورزش منظم، حذف عوامل استرس‌زا، خواب کافی و عدم مصرف دخانیات نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ایفا می‌کند.

وی با تاکید به اینکه اگر دیابت در مراحل ابتدایی بیماری شناسایی شود، می توان از عوارض آن تا حدود زیادی پیشگیری کرد، اظهار کرد: دیابت نوع 2 اغلب در سنین بالاتر از 40 سال ظاهر می‌شود و اغلب افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند دچارکم تحرکی و چاقی هستند.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: این بیماری با اصلاح سبک زندگی و مصرف داروهای خوراکی با تجویز پزشک تا مدتی قابل کنترل است، اما در صورت بی توجهی به اصلاح شیوه زندگی، پس از مدتی فرد به تزریق انسولین نیاز پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha