یك متخصص پوست در یزد با تاكید بر خرید مواد بهداشتی و زیبایی دارای نشان استاندارد و مجوز وزارت بهداشت، توصیه كرد: از خرید كرم‌های آرایشی دست‌ساز عرضه شده در سوپرماركت‌ها و آرایشگاهها بپرهیزید چرا كه سبب بروز آلرژی و حساسیت‌های جدی پوست می‌شود.

دكتر نصرت پورسینا در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار كرد: انسان از دیر باز طالب مسئله زیبایی بوده و دائما در طول زمان سعی در بهتر شدن و زیبا شدن نموده است، مسئله زیبایی یك واكنش عادی و نرمال است. اما در این میان باید مراقب بود كه سلامتی فدای زیبایی نگردد.

وی با لزوم توجه در مصرف لوازم بهداشتی و زیبایی، توصیه كرد: این مواد باید دارای پروانه ساخت و استانداردهای بین‌المللی باشد چرا كه شاهد هستیم بعضی مغازه‌ها، سوپرماركت‌ها و آرایشگاه‌ها كرم‌های دست‌ساز جوان كننده و بی رنگ با قیمت گزاف به مردم تجویز می‌كنند كه مصرف آنها نه تنها هیچ نتیجه‌ای عاید فرد نمی‌كند و حتی با آلرژی و حساسیت روبه رو می‌شود لذا توصیه می‌شود هیچ زمانی از كرم‌های دست ساز غیراستاندارد استفاده گردد.

این متخصص پوست در خصوص صابون‌های آرایشی و بهداشتی، گفت: در هنگام خرید صابون‌ها باید دقت لازم بعمل آید و دارای تاریخ ساخت و انقضاء باشد و همچین نحوه استفاده از صابون و نوع آن طبق نظر پزشك تجویز شود.

دكتر پورسینا درخصوص بهداشت و سلامت ناخن‌ها در خاتمه یادآور شد:‌ گذاشتن ناخن‌های مصنوعی و كاشت ناخن می‌تواند باعث ایجاد و قارچ ناخن و عفونت باكتریای ناخن گردد، همچنین چسب‌های ناخن باعث ایجاد آلرژی بسیار شدید و از بین رفتن صفحه ناخن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha