جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
کد خبر: 150363

معصومه ابتکار،معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص آتش سوزی جنگل های ایلام گزارشی را در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمود

گزارش ابتکار از آتش سوزی جنگل های ایلام

سلامت نیوز:معصومه ابتکار،معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص آتش سوزی جنگل های ایلام گزارشی را در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمود 

متن این گزارش به شرح زیر است : 

باسلام و احترام

در مورد آتش سوزی جنگل ها در ایلام، از دیروز بعد از ظهر و شروع آتش سوزی، سازمان جنگل ها و مراتع که مسئولیت اصلی حفاظت از جنگل های کشور را بر عهده دارد با همکاری محیط بانان، مردم و جوامع محلی، سازمان آتش نشانی، ماموران انتظامی، سپاه و ارتش مشغول اطفا حریق با سختی و تلاش فراوان و با وجود بادهای تند بوده اند و اکنون آتش تا حد زیادی مهار شده است.

ظاهرا بازهم بی‌ توجهی انسانی موجب بروز آتش‌سوزی شده و گردشگرانی که در این روزهای تعطیل به دامن طبیعت رفته بودند عامل بروز این آتش سوزی بوده اند. وزش باد هم باعث گسترش آن شده است. 
همان طور که اشاره کردم اگر چه نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست با تمام توان در میدان اطفا آتش هستند اما وظیفه اصلی در این زمینه بر عهده سازمان جنگل ها و مراتع است. البته سازمان حفاظت محیط زیست به منظور اقدامات پیشگیرانه‌، مانورهای اطفای حریق در جنگل ها را آغاز کرده است که تاکنون برای چهار استان انجام گرفته است.
ضمنا نیروهای داوطلب و علاقمند و دوستانی که مشغول پیگیری موضوع هستند در این قبیل موارد می توانند به مراکز جذب مشارکت مانند هلال احمر بپیوندند و در اطفای حریق کمک کنند. در چنین مواقعی بسیار بیش از استفاده از بالگرد که به عنوان مثال در همین مورد به دلیل بادهای شدید امکان پذیر نشد، حضور نیروهای مردمی در کنار جنگل بانان و محیط بانان فایده خواهد داشت. 

به هر حال خوشبختانه اکنون آتش مهار شده است، اگر چه به دلیل وزش باد همه در آماده باش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایلامی ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    11 0
    خسته نباشی خانم ابتکار مردم ایلام قبل از این که شما امر کنید به طور خودجوش در حال خاموش کردن اتشند شما به فکر گرد و خاک باش
  • احمد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    9 0
    وای بر ما به خاطر داشتن چنین مسوول بی مسوولیتی!! نشسته خونش بدون دغدغه داره واسه ملت نطق میکنه. مردم اینجا (محرومترین و بی امکانات ترین استان) با همه وجود دارن از همه امکانات شخصی خودشون بی هیچ چشمداشتی برای حفظ منابع طبیعی از جان مایه میزارن اونوقت شما میفرمایید که وظیفه محیط زیست نیست. دستمریزاد. واقعا خسته نباشید.
  • ایلامی 2 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    باسلام،بالاخره بعداز دو روز سرکارخانم لطف کردند ویه نظری دادند ،به خدا این ظلمه که استان ایلام دروازه عتبات عالیات ومشهدشهیدان ایران اینجور در آتش بسوزه و یه هلی کوپتر آب پاش نداشته باشه بعد میگن ایلام محروم وعقب افتاده است خوب به خاطر همین بی توجهیها است، اما مردم ایلام تحقق شعارسال (همدلی وهمزبانی دولت وملت) را اثبات ونشان دادند که سرباز سید علی هستند(جانم فدای رهبر)
  • Clara ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 0
    این دلسوزی های بیجا به شما ربطی ندارد اگه خیلی قدرت مدیریت داشتید همان روز اول بالگرد به ایلام می دادید که کار به اینجا نمیکشید .....شما بی لیاقت ترین مدیری هستید که تا کنون در کشور ایران حکم فرمایی کرده......وای به ایران وایرانی با چنین مدیری