شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 150370

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

سلامت نیوز:مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز جمعه در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد و در پاره ای نقاط رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه در روز شنبه 16 خرداد بارش‌های پراکنده در دامنه های البرز مرکزی پیش‌بینی شده است، افزود: همچنین در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق در زاگرس مرکزی و جنوبی پیش بینی شده است و روز یکشنبه با نفوذ جریانات شمالی، کاهش نسبی دما و بارش باران در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و دریا نیز دراین روز مواج خواهد بود.

به گفته مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در روز شنبه بارش‌های پراکنده در برخی نقاط شمال شرق و جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رخ خواهد داد و در سه روز آینده تداوم وزش باد شدید در شرق، شمال شرق و جنوب شرق پیش بینی می‌شود که این وضعیت در برخی نقاط با گردوخاک همراه خواهد بود.

وظیفه اضافه کرد: در بعدازظهر امروز جمعه نیز در بعضی ساعات به طور لحظه ای وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، قم و مرکزی پیش بینی شده است که در برخی مناطق با گرد وخاک همراه خواهد بود و این وضعیت در روز یکشنبه نیز در مناطق مذکور پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در بعدازظهر امروز شرایط برای تشکیل گرد وغبار بر روی کشور عراق مهیا است لذا در استان‌های واقع در نوار غربی در بعدازظهر و شب، پدیده گردوغبار و کاهش دید دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha