به گفته یك فوق تخصص گوارش و تغذیه کودکان، برای یادگیری بهتر در مدارس و یا افزایش بازدهی کودکان نیازمند تغذیه مناسب هستند.

دکتر علی اکبر سیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت صبحانه به والدین توصیه كرد: کودکان باید پیش از رفتن به مدرسه صبحانه خورده تا ضمن جلوگیری از کاهش قندخون موجب افزایش یادگیری و بازده تحصیلی شود.

وی ادامه داد: گروهی از کودکان فرصت استفاده از یک تغذیه مناسب را نداشته و در این میان والدین حتما باید با دادن یک میان وعده مناسب کودک را به مدرسه بفرستند تا در اوقات فراغت کودک آن را استفاده کند.

دکتر سیاری در خصوص رژیم غذایی کودکانی که دچار اضافه وزن و چاقی می‌باشند، افزود: کودکانی که فاقد عوارض چاقی هستند تنها با پیشگیری از اضافه وزنشان و کودکانی که دچار عوارضی چون دیابت و مشکلات قلبی هستند، باید در کاهش وزن خود دقت کرده و بیش از 10 درصد وزن کاهش پیدا نکند.

وی بیان داشت: کودکان دچار اضافه وزن و چاقی باید از مصرف مواد غذایی قندی و نشاسته ای چون برنج، نان، شیرینی، نوشابه جلوگیری کرده و بیشتر از سبزی و میوه‌ استفاده کنند، همچنین باید در روز تحرک داشته و ورزش کنند تا با این کار باعث افزایش ضربان قلب و تعرق بدن خود شوند.

این فوق تخصص گوارش و تغذیه کودکان با اشاره به اینکه بوفه موجود در مدارس باید حتما دارای مواد قندی و پروتئینی باشد، بیان كرد: مسئولین در مدارس باید سعی کنند از فروختن نوشابه و موادی که فاقد ارزش غذایی می‌باشند جدا پرهیز کرده و کودکان را به خوردن لبنیات و میوه تشویق كنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: والدین باید برای کودکان میان وعده‌هایی مانند ساندویچ، کیک و میوه در نظر گرفته و حداقل سعی کنند تا کودکانشان در روز 1 تا 3 لیوان شیر مصرف نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha