شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 150387

تعزیرات حکومتی تهران به دلیل عرضه نوع جدید آبلیموهای تقلبی به دانشگاه علوم پزشکی نامه نوشت.

عرضه آبلیموهای جدید تقلبی

سلامت نیوز: تعزیرات حکومتی تهران به دلیل عرضه نوع جدید آبلیموهای تقلبی به دانشگاه علوم پزشکی نامه نوشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر؛ بهمن ماه سال گذشته بود که تعزیر کارخانه تولید کننده آبلیمو و امحای ۲۲۴ تن آبلیموی غیرقابل مصرف انسانی سر و صدای زیادی به پا کرد و پس از مدتی پرونده با صدور رای پلمپ کارخانه و جریمه ۹۰۰ میلیون تومانی مختومه شد اما تا مدت ها نام تجاری این کارخانه در قفسه بسیاری از فروشگاه ها دیده می شد و هموطنان بدون اطلاع از نام محصول به خرید و به تبع استفاده از آن ادامه می دادند.

این روزها علاوه بر آبلیموی غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته، موضوع دیگری به بازار تقلب آبلیمو در ایران اضافه شده که عاقبت خوشی برایش قابل تصور نیست.
در این نوع نام و تصویر مرکباتی مانند لیمو و آلبالو روی ظرف کالا هست در حالی که مواد تشکیل دهنده میوه و مرکبات طبیعی نبوده و یک فرآورده شیمیایی است که به نام آبلیموی طبیعی به فروش می رسد که رسیدگی به این پرونده به دلیل تقلب به تعزیرات واگذار شده است.

پس از دریافت گزارش مردمی به سراغ یکی از عرضه کنندگان این محصول رفتیم. فروشنده این کالا در محله نازی آباد تهران در مورد عرضه این محصول گفت: ما که به مردم دروغ نگفته ایم، می آیند می بینند و می خرند؛ به زور که نفروختیم. اما یک مشتری که حرف های این فروشنده را می شنود می پرسد: چه شده آقا؟ این ها مشکلی دارد؟ تو رو به خدا اگر مشکلی دارد بگویید که استفاده نکنیم! ما چون شما مورد اعتماد هستی خرید می کنیم و مشتری قدیمیتان هستیم.

از مردم هم که سوال می کنیم برخی بی تفاوت هستند.عده ای اما سلامتشان برایش خیلی مهم است و معتقدند که هر چقدر پول بدهی آش می خوری. این افراد می آیند و با دقت کالا و ترکیبات و تاریخ مصرف آن را بررسی می کنند.

محمد محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران می گوید: تعزیرات حکومتی یک مرجع رسیدگی کننده به تخلفات است و برای رسیدگی به تخلفات نیازمند دریافت گزرش تخلف از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و یا کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی، استاندارد و ... هستیم.

وی افزود: البته تعزیرات حکومتی در گشت مشترک در نظارت ها حضور دارد و رئیس شعبه در محل به تخلف رسیدگی می کند اما طبیعتا برخورد با این تقلب آشکار مستلزم عزم دانشگاه های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و تهران در بحث کارشناسی است و تعزیرات حکومتی نمی تواند بدون همراهی بازرسان و کارشناسان برای برخورد با این تخلف ورود کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران با بیان این مطلب که عبارت و تصویر مندرج در ظروف با محتوای آن مطابقت ندارد تصریح کرد: این از مصادیق آشکار تقلب است و ضروری است به فوریت افراد خاطی شناسایی و پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شود و برای آگاهی بخشی به مردم نیز اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد.

محمدی در پایان گفت: آنچه در رسیدگی به این تخلف به عهده تعزیرات حکومتی است رسیدگی به گزارش های تخلف است و اخیرا طی نامه ای آمادگی خود برای برخورد با این تخلف به روسای دانشگاه های اشاره شده و مدیرکل استاندارد تهران اعلام کرده ایم که امیدواریم مورد توجه آنها قرار بگیرند و فکری به حال این موضوع کنند چراکه به واسطه فروش این آبلیمو ها سلامت افراد جامعه در خطر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha