مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ریزگرد کل مناطق کشور را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: مشکل تأمین نباشد پاشیدن ریگ گزینه خوبی برای مقابله با ریزگرد است. هادی حیدر‌زاده درباره وضعیت ریزگرد‌ها، تشدید گردو‌خاک تهران و راهکار محیط زیست در این زمینه، اظهار کرد: گرد و‌ خاک نه‌تنها به تهران بلکه به گیلان و مازندارن نیز کشیده شده است.

سلامت نیوز:مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ریزگرد کل مناطق کشور را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: مشکل تأمین نباشد پاشیدن ریگ گزینه خوبی برای مقابله با ریزگرد است.

هادی حیدر‌زاده درباره وضعیت ریزگرد‌ها، تشدید گردو‌خاک تهران و راهکار محیط زیست در این زمینه، اظهار کرد: گرد و‌ خاک نه‌تنها به تهران بلکه به گیلان و مازندارن نیز کشیده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان،او ادامه داد: ریزگرد‌ها صرفاً منشأ خارجی ندارد چراکه سال‌ها پروژه بیابان‌زدایی و بحث آبخوان‌داری تعطیل بوده است بنابراین کانون‌های داخلی کشور نیز فعال شده است.

گرچه کانون عراق آن قدر قوی است که کل منطقه از جمله امارات، کویت، عربستان، بحرین و قسمتی از ترکیه را تحت تاثیر قرار دهد. مدیرکل محیط زیست استان تهران عنوان کرد: به هر حال درباره مقابله با ریزگرد‌ها اگر مدیریت با اساس اکولوژیک باشد، بهتر از اساس شیمیایی است ولی با توجه به اینکه در وضعیت بحران هستیم باید ببینیم که کدام راه راحت‌تر و در دسترس‌تر است.

حیدر‌زاده در واکنش به صحبت‌های پدر کویر‌شناسی مبنی بر پاشیدن ریگ در اطراف بیابان‌های عراق، گفت: برای میزان تأمین آن اگر مشکلی نباشد می‌تواند قطعاً گزینه خوبی باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha