روز گذشته اخبار متعددی در مورد آسیب‌های اجتماعی در پایتخت و همچنین اجرای طرح انضباط شهری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی بلای دامنگیر جامعه شده‌اند، گفت: ۲۲ آسیب اجتماعی مشهود شناسایی شده که برای رفع آنها باید چاره‌اندیشی شود.

سلامت نیوز:روز گذشته اخبار متعددی در مورد آسیب‌های اجتماعی در پایتخت و همچنین اجرای طرح انضباط شهری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی بلای دامنگیر جامعه شده‌اند، گفت: ۲۲ آسیب اجتماعی مشهود شناسایی شده که برای رفع آنها باید چاره‌اندیشی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی گفت: با توجه به تاثیرات انکارنشدنی سمن‌ها در حوزه‌های متعدد، مسئولیت شما در این حوزه بسیار مهم و خطیر بوده و از سویی دیگر به جهت تلاش برای رفع آثار نامطلوب و آسیب‌های اجتماعی این فعالیت‌ها امری مهم به شمار می‌رود که باید به تمام مسائل اجتماعی و اقتصادی تسری یابد. او با بیان اینکه متاسفانه امروز آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک بلا دامنگیر جامعه شده است، افزود: اگرچه مطابق بررسی‌های به عمل آمده ۲۲آسیب نظیر کودکان خیابانی، اعتیاد و یا طلاق در جامعه مشهود است اما بررسی‌های دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا بیانگر آن است که ۱۰۰آسیب اجتماعی پنهان نیز در شهر وجود داشته که در صورت عدم توجه این آسیب‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بروز می‌کنند.او رفع آسیب‌های اجتماعی را با توجه به انشعاب آن از جامعه وظیفه تمام مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: قطعا حل ورفع معضلات اجتماعی بدون همراهی تمام آحاد جامعه ممکن نخواهد بود که البته لازم است اساسنامه‌ای در راستای پیاده سازی این اهداف ایجاد شود. همچنین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاکید بر حمایت کمیته امداد از زنان کارتن خواب، گفت: گرمخانه‌هایی که در پایتخت دایر شده به شکل مقطعی و کوتاه‌مدت وضعیت کارتن‌خواب‌ها را سامان می‌دهد.

فاطمه آلیا ادامه داد: یکی از عوارض ناشی از جامعه ماشینی، وجود عده‌ای فاقد امکانات اولیه زندگی است، افرادی که در گذشته «خانه به دوش» نام داشتند و امروز به آنها «کارتن‌خواب» گفته می‌شود. کارتن‌خواب‌ها اغلب افرادی هستند که به دلایل متعدد خانواده خود را ترک کرده‌اند و در سطح شهر پراکنده هستند. به گفته او در بین کارتن‌خواب‌ها تاسف‌بارترین گروه‌ها را زنانی تشکیل می‌دهند که امروزه تعدادشان افزایش یافته است.

آلیا در واکنش به نهادهای مردمی که به ساماندهی کارتن‌خواب‌ها می‌پردازند، گفت: اگر این اقدامات اثرگذار بود، امروز باید شاهد کاهش میزان کارتن‌خواب‌ها می‌بودیم. در همین حال معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران به تازگی مجموعه برنامه‌هایی را در 3حوزه انضباط شهری، آسیب‌های اجتماعی و کالبد شهری در منطقه 12 تدارک دیده است، گفت: وجود معتادان به‌ویژه معتادان متجاهر یکی از آسیب‌های منطقه 12 است. ایسنا نوشت؛ حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی همچنین از جایگزینی خانه‌های مجردی با پانسیون‌ها خبر داد و گفت: کارگرانی که از سایر شهرها می‌آیند، مجبورند در خانه‌های مجردی به سر ببرند. این امر در سال‌های اخیر منجر به شکل‌گیری آسیبی به نام خانه‌های مجردی شده است. بر این اساس، سازمان‌های مردم‌نهاد با کسب مجوز از مراجع قانونی می‌توانند اقدامات لازم درخصوص راه‌اندازی مکانی تحت عنوان پانسیون را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha