مجلس به معضل جامعه پرستاری رسیدگی میکند

سلامت نیوز:عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بلاتکلیفی قانون تعرفه گذاری پرستاری را از انتقادات جدی جامعه پرستاری خواند و گفت: وزارت بهداشت باید بسته خدمتی درستی را برای پرستاران تعریف کند.

به گزارش خبرگزاری میزان، احمد آریایی نژاد درباره معضلات پیش روی جامعه پرستاری در کشور، افزود: از انتقادات جدی جامعه پرستاری بلاتکلیفی قانون تعرفه‌گذاری پرستاری است که چند سالی است هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته است.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که در کنار اقدامات مثبت وزارت بهداشت و اجرای طرح تحول سلامت، اما دیده نشدن مشکلات جامعه پرستاری در این طرح امر مهمی به شمار می رود تاجایی که این قشر زحمت کش همچنان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

نماینده ملایر در مجلس نهم، تاکید کرد: جامعه پرستاری معتقد است که نقش مهمی در بهبود شرایط جسمی بیمار دارند اما به زحمت ها و تلاش های آنها بی توجهی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه پرستاران خواسته‌های صنفی دارند، تصریح کرد: زمانی که چارت تعریف شده‌ای برای تعیین حقوق و دستمزد به صورت عادلانه نداشته باشیم چنین معضلاتی همچنان وجود دارد تا جایی که اکنون در حوزه سلامت همه در تلاش هستند تا طرح تحول به نفع صنف و گروه خود پیش رود در حالی که این طرح باید نگاه عادلانه ای نسبت به همه اقشار در بخش بهداشت و درمان داشته باشد.

آریایی نژاد یادآور شد: زمانی که بیماری برای درمان خود به پزشک مراجعه می کند افراد زیادی با همکاری هم کمک کرده تا بیمار بهبود یابد، لذا وزارت بهداشت باید زحمات همه این اقشار را مدنظر قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید بسته خدمتی درستی را برای پرستاران تعریف کند، گفت: بدون شک با توجه به ضرورت این مهم، کمیسیون بهداشت نیز ورود به این موضوع پیدا کرده و به معضل جامعه پرستاری رسیدگی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha