مطالعات نشان می دهد که رنگ قرمز باعث معطوف شدن توجه فرد می شود ورنگ آبی باعث بروز خلاقیت و فکر بدیع است.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،با توجه به این یافته می توان گفت که رنگها فراتر از زیبایی می توانند موثر باشند. این یافته طی مطالعه ای به شرح زیر ثابت شده است. محققان اشیایی از دو رنگ قرمز و آبی در نظر گرفته  - مثل کلمات حفظی قرمز و آبی روی مانیتور کامپیوتر، اسباب بازی های فکری قرمز و آبی و...- و از دانش آموزان خواستند که با آنها کار کنند.
 در هر مورد دانش آموزان روی اشیاء قرمز متمرکز شده و در هنگام کار با اشیاء آبی رنگ خلاقیت بیشتری را نشان دادند. برای مثال زمانی که کامپیوتر سرور قرمز بودبیشتر کلمات را به خاطر سپرده و در تست حافظه موفق تر عمل کردند.

 در واقع می توان گفت که رنگ قرمز سیگنالی برای توجه بیشتر و احتیاط می باشد و شاید به همین خاطر است که در علامت توقف به کار می رود. با توجه به این یافته می توان گفت رنگ های مختلف مناسب با فعالیت های مختلف می باشد. اگر چیزی نیازمند توجه بیشتر فرد است – برا ی مثال توجه به برچسب های احتیاط- بهتر است با رنگ قرمز نوشته شود یا علامت گذاری شود. در حالیکه اگر خلاقیت و ایده های نو – مثلا طراحی یا ایجاد فکر نو در جلسات طوفان مغزها – مد نظر باشد بهتر است از رنگ آبی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha