رییس اتحادیه پلاستیک و نایلون از مضرات 100 برابری ظروف کاغذی نسبت به ظروف پلیمری خبر داد و گفت: در ظروف کاغذی نباید مایعات گرم نوشیده شود.

مضرات 100 برابری استفاده از ظروف کاغذی نسبت به پلیمری

سلامت نیوز: رییس اتحادیه پلاستیک و نایلون از مضرات 100 برابری ظروف کاغذی نسبت به ظروف پلیمری خبر داد و گفت: در ظروف کاغذی نباید مایعات گرم نوشیده شود.

سید رحیم مقیمی اصل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چندی پیش شهرداری تهران اعلام کرد که در ادارات 22 ‌گانه شهرداری استفاده از ظروف پلیمری به دلیل سرطان‌زا بودن ممنوع است و در این ادارات فقط باید از ظروف کاغذی استفاده شود. این در حالی است که بعد از انجام بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که مضرات استفاده از ظروف کاغذی 100 برابر بیشتر از ظروف پلیمری است.

وی ادامه داد: شهرداری باید اعلام این‌گونه اخبار و بررسی چنین مواردی را به بخش‌های مربوطه از جمله وزارت بهداشت و سازمان استاندارد محول کند و بدون کارشناسی سرطان‌زا بودن ظروف پلیمری را اعلام نکند.

مقیمی اصل با بیان این‌که لایه داخلی ظروف کاغذی از جنس پلیمر است، گفت: استفاده از نوشیدنی‌های گرم در ظروف کاغذی بسیار خطرناک است و بوی نفت می‌دهد چون مواد ضد باکتری به آن نمی‌زنند و باعث می‌شود در مکان‌های شرجی، این ظروف کپک بزند.

رییس اتحادیه پلاستیک و نایلون در عین حال بیان کرد: ظروف پلیمری به لحاظ استاندارد، کیفیت لازم را دارد و توصیه من به مردم این است که به ویژه در ایامی مثل ماه مبارک رمضان که مصرف این محصولات افزایش می‌یابد از مراکز مجاز و دارای پروانه خریداری کنند.

وی تاکید کرد: در هنگام خرید حتما باید به برندی که در ظروف حک شده دقت شود و از هر مغازه‌ای خرید نشود.

مقیمی اصل با بیان این‌که ظروف یکبار مصرف ضخیم کیفیت بالاتری نسبت به جنس نازک این ظروف دارد، گفت: در برخی از ظروف نازک یکبار مصرف مواد افزودنی ریخته می‌شود که در گرما پوسیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha