شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 150435

با توجه به یافته های فیزیکدانان دانشگاه ناتینگهام انگلستان، کوتاه کردن روزانه ناخن ها برای مرتب ماندشان منجر به بروز مشکلات جدی می شود.

سلامت نیوز: با توجه به یافته های فیزیکدانان دانشگاه ناتینگهام انگلستان، کوتاه کردن روزانه ناخن ها برای مرتب ماندشان منجر به بروز مشکلات جدی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، آن ها با استفاده از برخی معادلات، قوانین فیزیکی رشد ناخن را شناسایی کرده و از آن برای روشن شدن علل برخی از مشکلات شایع ناخن از جمله رشد ناخن پا در گوشت، ناخن قاشقی شکل و ناخن گیره مانند استفاده می کنند.


سیریل راخ، نویسنده پژوهشگر می گوید کارهایی که مردم برای بهتر به نظر رسیدن ناخن های خود انجام می دهند قابل توجه است.


استرس ناخن
با توجه به تحقیقات انجام شده که در مجله زیست شناسی فیزیکی منتشر شده است، کوتاه کردن روزانه ناخن، تعادل رشد آن را مختل کرده و استرس فیزیکی به ناخن وارد می کند. با گذشت زمان، این عمل باعث تغییر شکل ناخن شده و مشکلات جدی را پیش رو خواهد داشت.


سیریل راخ همچنین ادامه می دهد با توجه به نتایج به دست آمده توصیه ما برای متعصبان تمیز و کوتاه نگه داشتن ناخن به صورت روزانه این است که آن ها را صاف و یا به حالت منحنی کوتاه کنند، در غیر اینصورت استرس عدم تعادل را تقویت خواهند کرد که منجر به بروز مشکلات جدی در ناخن ها خواهد شد. به بیان دیگر، شکلی ساده را برای ناخن انتخاب کنید تا استرس رشد را کاهش دهید.


معادلات رشد ناخن
محققان پس از در نظر گرفتن نیروهایی که به ناخن اجازه رشد و بلند شدن می دهند، به یک معادله در شکل کلی ناخن  رسیده اند.


معادلات نشان می دهد زمانیکه این نیروها از حالت تعادل خارج می شوند و یا ناخن بسیار سریع یا کند رشد می کند، استرس در کل ناخن بروز کرده و در طول زمان موجب تغییر شکل می شود. اگرچه تغییرات در استرس های فیزیکی می تواند به علت سن و یا تغییر سوخت و ساز بدن باشد اما معادلات نشان می دهد که مانیکور و پدیکور بد ناخن ها استرس وارده به ناخن را افزایش می دهد.


ناخن هایی که در پوست فرو می روند
معادلات نشان می دهد که استرس روی ناخن های بزرگ با لبه های صاف بیشتر است، به همین علت ناخن انگشت شصت پا زودتر از سایر ناخن ها تغییر شکل داده و در پوست فرو می رود.


محققان معتقدند ناخن هایی که در پوست فرو می روند، ناخن های قاشقی شکل و ناخن های گیره مانند همگی تحت شرایط مشابهی ایجاد می شوند.


آن ها توصیه می کنند که کوتاه کردن و تمیز کردن ناخن ها مسئله مهمی است و باید با دقت انجام شود به ویژه با توجه به تعداد بسیار زیاد سالن های زیبایی ناخن.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha