شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 150448

من دوست دارم به کودکم آبمیوه بدهم، اما مطمئن نیستم برای شروع به چه سنی باید رسیده باشد. پیشنهاد شما چیست؟

سلامت نیوز: من دوست دارم به کودکم آبمیوه بدهم، اما مطمئن نیستم برای شروع به چه سنی باید رسیده باشد. پیشنهاد شما چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نی نی سایت، زمان و چگونگی آبمیوه دادن به کودک ، یکی از موضوعاتی است که نظرات مختلفی درباره آن وجود دارد. قانون سخت گیرانه ای که در این باره وجود دارد می‌گوید که زیر سن 4 تا 6 ماه نباید به کودک خود آبمیوه بدهید، به جز شرایطی که توسط پزشک برای کمک به یبوست های گاه به گاه کودک تجویز شده است.

قبل از 6 ماهگی، تغذیه کودک باید از طریق شیر مادر یا شیر خشک تأمین شود. آبمیوه مواد مورد نیاز برای کودک در حال رشد شما در این سن را فراهم نمی‌کند.

 
زمانی که چک آپ 6 ماهگی کودک خود را انجام دادید، از دکتر او بپرسید که می‌توانید به او آبمیوه بدهید یا نه. بسته به عوامل مختلف، ممکن است دکتر با شروع آن از 6 ماهگی موافقت کند، بعضی از دکترها هم با شروع آن از 9 ماهگی موافقند، و بعضی دیگر می‌گویند که تا 1 سالگی یا بیشتر باید صبر کرد.

 
راهنمای آبمیوه

زمانی که با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کردید و می‌توانید با خیال راحت به کودک خود آبمیوه بدهید، این دستورالعمل را حتماً دنبال کنید :

·  هرگز در بطری به او آبمیوه ندهید. احتیاط کنید که فقط به کودکانی که می‌توانند با فنجان یا لیوان آب و آبمیوه بنوشند، آبمیوه بدهید

·  هرگز قبل از خواب به کودک آبمیوه ندهید

·  آبمیوه های صد در صد پاستوریزه را انتخاب کنید که قند اضافی نداشته باشند

·  درصورت لزوم به آبمیوه کمی آب اضافه کرده و آن را رقیق کنید

·  مصرف آبمیوه را حداکثر به 113 گرم در روز محدود کنید


هنگامی که حقایق و توصیه‌هایی را از پزشک متخصص اطفال خود می‌شنوید، قادر خواهید بود درباره آن موضوع به دیگران آموزش داده و در شرایط بحرانی آن را اطلاع رسانی کنید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha