محققان دانشکده سلطنتی لندن گروهی از داروها را روی موارد ابتلا به سرطان مورد بررسی قرار دادند و نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد که از داروهای ضدسرطان موسوم به «نوتلین» می‌توان در درمان جراحت‌های نخاعی استفاده کرد، به‌طوری که آزمایش این داروها روی موش‌های مبتلا به ضایعات نخاعی بهبود بیشتر و سریع‌تری را در مقایسه با موش‌هایی که تحت درمان نبودند، ایجاد می‌کند.

سلامت نیوز:  محققان دانشکده سلطنتی لندن گروهی از داروها را روی موارد ابتلا به سرطان مورد بررسی قرار دادند و نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد که از داروهای ضدسرطان موسوم به «نوتلین» می‌توان در درمان جراحت‌های نخاعی استفاده کرد، به‌طوری که آزمایش این داروها روی موش‌های مبتلا به ضایعات نخاعی بهبود بیشتر و سریع‌تری را در مقایسه با موش‌هایی که تحت درمان نبودند، ایجاد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان ،این آزمایش‌ها در حال حاضر فقط روی موش‌ها انجام شده و دانشمندان امیدوارند در طول یک دوره 10 ساله‌ بتوانند مطالعات خود را روی نمونه‌های انسانی عملی کنند.  دانشمندان با توجه به تلاش‌هایی که طی سال‌ها برای درمان بیماران نخاعی انجام داده‌اند، موفق به تولید دارو یا درمان موثری نشده‌اند و درمان‌ها تنها به‌منظور کاهش دردها و علائم بیماران بوده است. چنین آسیب‌هایی روی توانایی بیماران در احساس یا توانایی حرکت دادن اندام‌ها اثر مستقیم می‌گذارد و آنها را تا حد زیادی به اطرافیان وابسته می‌کند.


به دلیل دشواری کار در رشد مجدد اعصاب نخاعی، معمولا آسیب‌های وارده درازمدت است، ولی تولید این داروی جدید امیدهای تازه‌ای را زنده کرده است تا بیماران زیادی از این دست بتوانند به زندگی معمول خود بازگردند.


داروهای «نوتلین» به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که مجموعه خاصی از پروتئین‌ها را از تقابل جهت محدود کردن رشد عصبی باز می‌دارد. استفاده از آنها به‌منظور مسدود کردن تومورهای سرطانی، می‌تواند رشد دوباره رشته‌های عصبی را در نواحی تحت تاثیر به همراه داشته باشد. نتایج به دست‌آمده حاکی از آن است که 75 درصد موش‌هایی که با این داروها تحت درمان قرار گرفتند، بعد از این مرحله قادر به راه رفتن روی نردبان بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha