شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 150460

میزان روان آب‌های کشور در تمامی ۶ حوضه اصلی آبریز کشور نسبت به مدت مشابه بلندمدت بین ۴۱ تا ۸۱ درصد کاهش یافته است.

سلامت نیوز: میزان روان آب‌های کشور در تمامی ۶ حوضه اصلی آبریز کشور نسبت به مدت مشابه بلندمدت بین ۴۱ تا ۸۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،حجم روان‌آب‌‌های سطحی کشور در پایان اردیبهشت‌‌ماه سال جاری به ۳۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به میانگین بلندمدت ۴۷ ساله به میزان ۵۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. براساس این گزارش، حجم جریان‌‌های سطحی در پایان اردیبهشت‌ ماه سال جاری رتبه چهل و پنجم را در ۴۷ سال گذشته به خود اختصاص داده است.

بنابراین حجم روان‌‌آب‌‌های کشور در اردیبهشت‌ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوضه‌‌های خلیج‌فارس، دریاچه ارومیه و هامون به ترتیب ۱۴، ۱۷ و ۱۶ درصد کاهش و در حوضه‌‌های دریای خزر، مرکزی و سرخس به ترتیب ۱۳، ۳۰ و ۳ درصد افزایش یافته است. همچنین حجم روان‌ آب‌‌های کشور در اردیبهشت‌ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حوضه‌‌های دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، مرکزی، هامون و سرخس به ترتیب ۵۹، ۵۵، ۶۷، ۴۱، ۸۱ و ۵۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. بیشترین کاهش روان‌ آب‌‌های کشور در حوضه آبریز هامون بوده که نسبت به سال گذشته ۱۶درصد و نسبت به درازمدت ۸۱ درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha