رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، پزشکان عمومی و نسخه نویس را از گروه‌های پزشکی خواند که در جریان تعرفه‌گذاری‌های خدمات پزشکی امسال بسیار متضرر شده‌اند و گفت: متاسفانه این روش تعرفه‌گذاری نتیجه‌ای جز نارضایتی به بار نیاورد.

اعتراض سازمان نظام پزشکی به تعرفه‌های پزشکی 94

سلامت نیوز: رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، پزشکان عمومی و نسخه نویس را از گروه‌های پزشکی خواند که در جریان تعرفه‌گذاری‌های خدمات پزشکی امسال بسیار متضرر شده‌اند و گفت: متاسفانه این روش تعرفه‌گذاری نتیجه‌ای جز نارضایتی به بار نیاورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس آقازاده‌ مسرور در نشست خبری که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، با تاکید بر آنکه مهم‌ترین بحث در قانون سازمان نظام پزشکی، سلامت جامعه است، افزود: این سلامت علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روحی‌، معنوی، محیط زیست، غذا و... را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: سلامت مردم که در قانون سازمان نظام پزشکی مورد تاکید قرار گرفته، دو جز دارد که یک سمت آن گیرندگان خدمات و طرف دیگر ارائه‌دهندگان آن هستند. خوشبختانه گرایش وزارت بهداشت به سمت بهداشت عمومی را شاهد هستیم و مجموعه سازمان نظام پزشکی نیز از این امر استقبال کرده است. مهم‌ترین بحث در اینجا آن است که هر عامل و نیرویی اگر بخواهد یکی از طرفین معادله را تضعیف کند، بی‌تردید نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت.

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، وظیفه این سازمان را صیانت از تعادل میان ارائه‌دهندگان و گیرندگان خدمات دانست و گفت: استقبال مجموعه نظام‌پزشکی از طرح‌های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت با هدف ارتقای سلامت جامعه و خوش‌بینی به برنامه‌ها بوده است.

آقازاده درباره برخی مباحث مطرح شده در رسانه‌ها در زمینه نظارت سازمان نظام پزشکی در امور درمان و مبحث تعرفه‌ها گفت: به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نیست که سازمان نظام پزشکی نقشی در نظارت بر تعرفه‌ها نداشته باشد. نظارت بر تعرفه‌ها روندی پیچیده و دارای مراحل مختلف است. در عین حال ما بازو و ماموری برای سرکشیدن به مراکز درمانی و مطب‌ها نداریم. این ابزار در اختیار مراکز اجرایی و دولت است، اما سازمان نظام پزشکی به تخلفات اعلام شده حتما رسیدگی می‌کند.

وی تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی در عرصه نظارت به دنبال کشف جرم با مامورانی خاص نیست، آنچه که ما پذیرفتیم و در راه آن قدم گذاشتیم کمک به اجرای برنامه‌های طرح تحول سلامت بود. در این راستا در تهران و همچنین استان‌ها موارد بسیار زیادی رسیدگی و مشخص شد که در بسیاری از موارد تخلفی در کار نبوده است. همچنین به دنبال اقدامات صورت گرفته در اقصی‌نقاط کشور پدیده زیرمیزی به حداقل کاهش یافته است.

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر سلب اختیار نظارت بر تعرفه‌ها از سازمان نظام پزشکی گفت: در این زمینه اختیاری به سازمان نظام پزشکی نداده‌اند که حالا تهدید شویم که می‌خواهند آن را پس بگیرند. با توجه به اینکه عده‌ای از جزییات مباحث اطلاع ندارند، طرح چنین مباحثی ممکن است سبب نگرانی آنها شود.

آقازاده درباره تعرفه‌های امسال بخش دولتی و خصوصی گفت: برای تعرفه‌های پزشکی امسال یک سری ارقامی در شورای عالی بیمه تصویب شد و طبق قانون باید بدون دخل و تصرف اعلام می‌شد. اما متاسفانه این ارقامی تصویبی در شورای عالی بیمه در هیات دولت تغییر کرد و در این میان ویزیت پزشکان عمومی بیشترین لطمه را خورد. این درحالیست که ویزیت پزشکان عمومی برای ما یک خط قرمز بود و وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه نیز به این موضوع معتقد بودند.

وی پزشکان نسخه نویس را از گروه‌های پزشکی خواند که در جریان تعرفه‌گذاری امسال متضرر شدند و گفت: متاسفانه این روش تعرفه‌گذاری نتیجه‌ای جز نارضایتی به بار نیاورد. قرار بود امسال در کنار کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات، کتاب دیگری نیز برای خدمات سرپایی چاپ و تعرفه‌گذاری شود، اما متاسفانه این کار صورت نگرفت.

آقازاده تاکید کرد: به تعرفه‌های اعلامی امسال اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر دادیم. اما باز هم تاکید می‌کنیم که بنای سازمان نظام پزشکی به مراوده و همکاری است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مقایسه درآمد پزشکان ایرانی و اروپایی گفت: این موضوع را به صورت مفصل جمع‌بندی کرده و نتیجه در نشریه سازمان نظام پزشکی ارایه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha