رییس نخستین کنگره بین المللی نفرولوژی، ارولوژی با اشاره به پیشرفت های کشور در زمینه پیوند کلیه گفت:ایران از نظر پیوند کلیه رتبه اول خاورمیانه را در اختیار دارد.

سلامت نیوز: رییس نخستین کنگره بین المللی نفرولوژی، ارولوژی با اشاره به پیشرفت های کشور در زمینه پیوند کلیه گفت:ایران از نظر پیوند کلیه رتبه اول خاورمیانه را در اختیار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر بهزاد عین اللهی امروز شنبه در نشست خبری نخستین کنگره بین المللی نفرولوژی و ارولوژی ایران تعداد بیماران دیالیزی در کشور را بیش از 25 هزار نفر اعلام کرد و گفت:تاکنون بیش از 35 هزار پیوند کلیه در کشور انجام شده که نزدیک به پنج هزار مورد آن در بیمارستان بقیه الله تهران بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله تعدادی پیوند کلیه در کشور انجام می شود گفت:در این زمینه با کشورهای همسایه مانند ترکیه که مقام اول علمی منطقه را دارد فاصله زیادی داریم.

عین اللهی با اشاره به اینکه زمان انتظار بیماران برای پیوند کلیه در ایران کم است، گفت:پیوند کلیه به دو صورت از افراد داوطلب و افراد دچار مرگ مغزی انجام می شود که زمان انتظار برای پیوند از افراد مرگ مغزی در ایران حدود 6 ماه است.

وی تعداد مراکز پیوند کلیه در کشور را بیش از 26 مرکز اعلام کرد و گفت: خیلی از استان ها پیوند کلیه درآنها انجام می شود و در سایر نقاط نیز می توانند درمان پس از پیوند را انجام دهند.


** برگزاری کنگره نفرولوژی و ارولوژی در تهران

وی از برگزاری نخستین گنگره بین المللی نفرولوژی و ارولوژی در تهران خبر داد و گفت:این کنگره با حضور متخصصان و محققان داخلی و خارجی و دانشجویان از 20 تا 22 دوم خرداد ماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

وی به حضور محققان خارجی اشاره کرد و گفت:صاحب نظران برجسته ای از اسپانیا،بلژیک، انگلستان، ایتالیا، یونان، چک و فرانسه در این همایش حضور دارند.

وی اظهار کرد در این همایش سه روزه 67 مقاله به صورت سخنرانی و نزدیک به 160 مقاله به صورت پوستر دراختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

وی به استقبال مطلوب دانشجویان و محققان جوان اشاره کرد و گفت: از این افراد مقالات ارزشمندی دریافت شده که در این کنگره ارایه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha