رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران با عنوان این مطلب كه این سازمان بر اساس قانون هیچ گونه وظیفه نظارتی ندارد كه بخواهند آن را بگیرند، اظهارداشت: نظام پزشكی به عنوان «معین» وزارت بهداشت همكاری می كند.

علیرضا زالی:نظام پزشكی وظیفه نظارتی ندارد

سلامت نیوز: رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران با عنوان این مطلب كه این سازمان بر اساس قانون هیچ گونه وظیفه نظارتی ندارد كه بخواهند آن را بگیرند، اظهارداشت: نظام پزشكی به عنوان «معین» وزارت بهداشت همكاری می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دكتر علیرضا زالی روز شنبه در نشست خبری كه در محل سازمان نظام پزشكی برگزار شد، افزود: سازمان نظام پزشكی یك نظام صنفی مستقل با شخصیت حقوق مستقل است.

وی با اشاره به طرح موضوع گرفتن اختیار نظارتی از سازمان نظام پزشكی، گفت: رفتارها باید به گونه ای باشد كه جامعه پزشكی احساس امنیت خاطر كند. یعنی، كار اقلیت باعث نشود اكثریت جامعه پزشكی آسیب ببینند.

زالی به موضوع گرفتن تعیین تعرفه ها از نظام پزشكی اشاره كرد و افزود: 5 سال قبل ما هشدار داده بودیم كه گرفتن این اختیار نه تنها كمكی به انسجام تعرفه ها نمی كند كه برعكس انتظام تعرفه ها را از بین می برد و امروز معتقدم چنین نگرانی رخ داده است.

رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران ادامه داد: بر خلاف آنچه در آن سال ها گفت شد، گرفتن اختیار تعیین تعرفه ها از سازمان نظام پزشكی منجر به هرج و مرج شد و امروز این امر محقق شده است. زیرا، بررسی ها نشان می دهد كه انسجام و انتظام تعرفه ها بعد از گرفتن اختیار از نظام پزشكی، از بین رفته است.

زالی با اشاره به مشروح مذاكرات آن سال ها كه منجر به گرفتن اختیار تعیین تعرفه از نظام پزشكی شد، افزود: حالا امروز می گویند كه می خواهند اختیار نظارتی را از سازمان نظام پزشكی بگیرند كه این هم بحث پیچیده ای است.

وی با عنوان این مطلب كه قانونگذار نظارت را به نظام پزشكی واگذار نكرده است كه حالا بخواهند آن را بگیرند، تاكید كرد: سازمان نظام پزشكی بعد از ابلاغ كتاب تعرفه ها و بسته های نظارتی، به عنوان معین وزارت بهداشت و دولت، وارد كار شد. ولی، آنچه مسلم است اینكه وظیفه نظارت بر تعرفه ها بر عهده وزارت بهداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha