41 دختر افغان دانش‌آموز در اثر ابتلا به یک بیماری ناشناخته در بیمارستان بستری شده‌اند.

سلامت نیوز: 41 دختر افغان دانش‌آموز در اثر ابتلا به یک بیماری ناشناخته در بیمارستان بستری شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این حادثه در یک مدرسه دخترانه در ولایت «بامیان» رخ داده است. «ابوذر غزنوی» از مسئولان درمانگاه پنجاب گفت که این دانش‌آموزان بین 15 تا 18 سال سن دارند.

بی‌بی‌سی در گزارشی منتشر کرد که به گفته این مسئول، دو آموزگار این مدرسه هم به این بیماری مبتلا شده‌اند. او افزود که نشانه‌های این بیماری شامل ناآرامی، هیجان، گریه، سردرد و اسهال هستند.

ابوذر غزنوی با تاکید بر این که تاکنون هیچ نشانه‌ای از مسمومیت در این دانش‌آموزان دیده نشده گفت: فعلا وضعیت سلامت دانش‌آموزان بیمار تحت کنترل درآمده و امکانات بیشتر برای درمان آنها از مرکز ولایت بامیان درخواست شده است.

این مسئول درمانگاه پنجاب یادآور شد که دختران دانش‌آموز در این مدرسه چهار سال پیش نیز به همین بیماری مبتلا شده بودند. یک مقام محلی در پنجاب که نخواست نامش فاش شود، ضمن تایید این خبر گفت که تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

بنابر این گزارش، پدران و مادران دانش‌آموزان می‌گویند شماری از دخترانی که در سال 1390 به این بیماری مبتلا شده بودند با گذشت چند ساعت تا چند روز سلامتی خود را بازیافتند اما عده‌ای دیگر از آنها ماه‌ها تحت درمان بودند.

«عبدالله محمدی» که دو دخترش چهار سال پیش به این بیماری مبتلا شده بودند، گفته است که در تعدادی از این دختران حتی پس از گذشت چهار سال، نشانه‌هایی از آن بیماری دیده میشود. به گفته وی، شماری از دخترانی که امروز در بیمارستان بستری شده‌اند، همان‌هایی هستند که چهار سال پیش به این بیماری مبتلا شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha