سلامت نیوز:صبح امروز و در اولین روز از هفته محیط زیست طرح جهادی پایش بیمارستانهای تهران با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در بیمارستانهای هاشمی نژاد و جم آغاز شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران سامات، محمدهادی حیدرزاده در حاشیه اجرای این طرح با اشاره به اینکه از امروز طرح جهادی پایش بیمارستانها علاوه بر شهر تهران در شهرستانهای ری و رباط کریم نیز اجرا خواهد شد افزود: در این طرح که به صورت سرزده از بیمارستانها بازدید به عمل می آید 2 موضوع وضعیت تصفیه خانه فاضلاب و دیگری وضعیت امحاء پسماندهای عفونی در بیمارستانها توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.


وی با بیان اینکه در آغاز این طرح بیمارستان هاشمی نژاد مورد بازدید و بررسی قرار گرفت افزود: خوشبختانه سیستم تصفیه فاضلاب این بیمارستان در وضعیت مناسبی قرار داشته گرچه این مرکز گزارش خوداظهاری خود را نیز به موقع ارائه کرده است و نمونه برداری هم از خروجی تصفیه خانه برای انجام راستی آزمایی توسط کارشناسان بعمل آمده است.


حیدرزاده اظهار داشت: طی چند ماه گذشته پسماندهای عفونی و شیمیایی این بیمارستان توسط پیمانکار این مجموعه به شهرستانهای اطراف تهران منتقل می شد که با پیگیری محیط زیست خوشبختانه این مسئله برطرف شده است و در مجموع رضایت نسبی از عملکرد این مجموعه وجود دارد.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به فعال بودن اکثر سیستم های تصفیه خانه در شهر تهران اشاره کرد و بیان داشت: 8 بیمارستان در تهران فاقد سیستم تصفیه خانه می باشند که اخطاریه زیست محیطی لازم در این خصوص صادر و به آنها  ابلاغ گردیده است.


حیدرزاده ادامه داد: با توجه به تحول خوبی که در نظام سلامت کشور ایجاد شده امیدوار هستیم که وزارت بهداشت به موضوعات زیست محیطی مانند موضوع امحاء زباله و سیستم تصفیه خانه نگاه ویژه داشته باشد.


وی در بخشی از سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین محیط زیست و شهرداری و وزارت بهداشت در هفته های آتی اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس این تفاهم نامه با سرمایه گزاری بخش خصوصی یک مرکز زباله سوز 300 تنی برای زباله های بیمارستانی در آرادکوه کهریزگ احداث خواهد شد که در این صورت بسیاری از مشکلات زباله های بیمارستانی برطرف خواهد شد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سامانه ویژه حمل زباله های بیمارستانی توسط شهرداری تهران بزودی فعال خواهد شد، گفت: با فعال شدن این سامانه کلیه زباله های بیمارستانی به صورت مجزا از زباله های شهری جمع آوری خواهند شد.


حیدرزاده در پایان با اشاره به اینکه  زباله عفونی توسط اتوکلاو صرفا بی خطرسازی میشود و در حال حاضر با ایزولاسیون جداگانه دفن می گردد خاطر نشان کرد: به اعتقاد ما بی خطر سازی زباله های عفونی پایان امحاء نیست و زباله سوز مرکزی قطعا باید اجرایی شود و امیدواریم تا پایان سال این مرکز فعال گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha