پرستاران بیمارستان کامکار قم، صبح امروز (شانزدهم خرداد) در اجتماعی 120 نفره که در مقابل درب ورودی اورژانس این بیمارستان برگزار شد به نتایج اجرای «طرح مبتنی بر عملکرد» در این بیمارستان اعتراض کردند.

سلامت نیوز: پرستاران بیمارستان کامکار قم، صبح امروز (شانزدهم خرداد) در اجتماعی 120 نفره که در مقابل درب ورودی اورژانس این بیمارستان برگزار شد به نتایج اجرای «طرح مبتنی بر عملکرد» در این بیمارستان اعتراض کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، بیمارستان کامکار قم  از جمله بیمارستانهای پایلوتی است که در چند ماهه ی گذشته طرح مبتنی بر عملکرد در آن اجرایی شده است و حالا شش ماه پس از اجرا، پرستاران نسبت به حواشی اجرای این طرح معترض هستند.

تجمع امروز پرستاران بیمارستان کامکار ابتدا درمقابل درب ورودی اورژانس این بیمارستان برگزار شد و پس از آن از پرستاران خواسته شد جهت برقراری آرامش و جلوگیری از ملتهب شدن فضا ی بیمارستان به داخل سالن اجتماعات مراجعه کنند.

یکی از پرستاران در ارتباط با جزییات این تجمع گفت: در تجمعی که صبح امروز برگزار شد مسولین دانشکده علو پزشکی قم هم حضور یافتند و ضمن شنیدن دلایل اعتراض صنفی پرستاران، وعده دادند که در فرصتی یک ماهه نسبت به اصلاح طرح پیشنهادات لازم را به وزارتخانه ارائه دهند.

پرستاران می گویند اجرای طرح مبتنی بر عملکرد نه به نفع بیمار است و نه تاثیری در میزان خدمت رسانی پرستاران دارد. به گفته ی یکی از پرستاران بیمارستان کامکار، اجرای طرح مبتنی بر عملکرد نه تنها به نفع بیماران نبوده بلکه کیفیت و نحوه ی عملکرد پرستاران را نیز تحت الشعاع «سودخواهی گزاف» مجموعه های بیمارستانی قرار می دهد.

این پرستار در ادامه به تفاوت های به وجود آمده در پرداخت ها اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مبتنی بر عملکرد در برخی از بیمارستانهای کشور در شش ماهه ی دوم سال گذشته کلید خورد و اکنون پس از شش ماه از اجرای این طرح شاهد تفاوت در پرداخت ها هستیم.

به گفته ی وی اجرای این طرح باعث شده تا اختلاف در پرداخت ها بین پزشکان و پرستاران چندبرابر شود و پرستاران به نوعی مورد سوء استفاده حرفه ای قرار گیرند و تبدیل به نیروهایی شوند که صرفا به جمع آوری امتیاز برای بیمارستانها مشغولند و از وظیفه ی اصلی شان که خدمت رسانی به بیمار است دور شوند. این در حالیست که به گفته ی این پرستار در نهایت هم هیچ مبلغ قابل توجهی در ازای زحمتی که می کشند دریافت نمی کنند.

پرستاران بر این باورند که طرح تحول نظام سلامت در صورتی می تواند موفق عمل کند که خواسته های همه اقشار اعم از پزشک و پرستار را مدنظر داشته باشد و با اجرای طرح هایی از این دست به تبعیض ها بین این دو قشر دامن نزند.

گفتنی است این دومین تجمع پرستاران در بیمارستانهای قم نسبت به اجرای طرح مبتنی بر عملکرد است.پیش از این در تاریخ نهم خرداد ماه نیز پرستاران بیمارستان نکویی قم نسبت به نتایج اجرای این طرح تجمع اعتراض آمیزی برپا کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نارسیس ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    پرداخت مبتنی بر عملکرد نه تنها باعث آسیب به بیماران و نو ع خدمت رسانی می گردد بلکه به علت تفاوت در نوع پرداختی بین مسئولین و پرسنل , باعث به ود آمدن شکاف بزرگی بین این دو گروه می گردد , تا اکنون این تفاوت بین پرستار و پزشک بوده است ولی از این به بعد ما شاهد تفاوت پرداختی بین همکاران خود نیز خواهیم بود که انگیزه پرسنل کارامد و دلسوز را کم خواهد کرد . پرداخت به این صورت در مورد پرستاران و گروه پرستاری که حتی گاها کارهای پزشک را خارج از شرح وظایف انجام می دهند امکان پذیر نخواهد بود , زیرا در این پرداخت , مرخصی ها و استعلاجی ها از بین می برد و دیگر معنی پیدا نمی کند , بیشتر کارگزاران خارج از بالین بوده و از برنامه و نوع شیفت ها و حتی مشکلات هم سر در نیاورده و هر چند گفته می شود پرداخته طبق برنامه اکسل بوده و عادلانه است ولی چون دیده شده است این پرداخت ها قابل دستکاری و تغییر بوده و عادلانه نمی باشد . این طرح اشکالات زیادی دارد که باعث از بین رفتن انگیزه و باعث اسیب به بیماران و حتی کادر درمان خواهد داشت ,