معاون انتظامی سازمان نظام‌پزشکی کشور گفت: در سال گذشته 670 میلیون بار مراجعه درمانی انجام شده که 12 هزار مورد شکایت از جامعه پزشکی بوده و طبق اعلام سازمان تعزیرات حکومتی در تهران 80 شکایت تعرفه‌ای ثبت شده است.

سلامت نیوز: معاون انتظامی سازمان نظام‌پزشکی کشور گفت: در سال گذشته 670 میلیون بار مراجعه درمانی انجام شده که 12 هزار مورد شکایت از جامعه پزشکی بوده و طبق اعلام سازمان تعزیرات حکومتی در تهران 80 شکایت تعرفه‌ای ثبت شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفاآنلاین،علی فتاحی امروز در نشست خبری گفت: در دنیا 3 درصد خدمات درمانی منجر به شکایات می‌شود رسیدگی به شکایات 2 بعد فنی و تخصصی دارد و باید مشخص شود کجا کوتاهی انجام شده است. این مهم نیست که این کوتاهی در نظام پزشکی بوده یا تعزیرات حکومتی‌،‌ دادسراهای عمومی یا دانشگاه‌ها رخ داده است.

وی تاکید کرد: با این وجود تشخیص قصور پزشکی را نمی‌توان از جامعه پزشکی گرفت. ما در دادسراهای نظام پزشکی و در بیمارستان‌ها به دنبال شاکی نیستیم بلکه وظیفه ما رسیدگی به شکایت و کشف خطاست. شاید گله وزیر بهداشت به نحوه رسیدگی به تخلفات نیست بلکه به اطاله دادرسی‌ها برمی‌گردد و مسیری است که قانون تعیین کرده و ما آن را اجرا می‌کنیم.

معاون انتظامی سازمان نظام‌پزشکی کشور افزود: در سال گذشته 670 میلیون بار مراجعه درمانی انجام شده که از این تعداد 7.5 میلیون بیمار بستری شده‌اند و کل شکایت از جامعه پزشکی 12 هزار مورد بوده است.

وی در مورد اینکه سازمان نظام پزشکی با تخلفات برخورد صنفی می‌کند گفت: 5 هزار مورد در سازمان نظام‌پزشکی تشکیل پرونده شده است که در دادسراهای عمومی 40 درصد آمار محکومیت پزشکان بوده اما در نظام‌پزشکی 42 درصد بوده است بنابراین برخورد صنفی نمی‌شود بیمار برای شکایت کردن آزاد است.

فتاحی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی به شکایت تعرفه‌ای، عدم رسیدگی‌ها و مسائل بهداشتی رسیدگی می‌کند که در استان تهران 18 هزار شکایت در سال 93 به این سازمان شده است که 97 درصد آن مربوط به مراکز تولیدی و توزیع مواد غذایی و فقط 2.3 درصد به کادر درمانی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: 400 پرونده در استان تهران بوده است این در حالی است که 96 میلیون بار مراجعه درمانی در استان تهران سال گذشته ثبت شده است. همچنین یک میلیون بستری گزارش شده و فقط 80 شکایت تعرفه‌ای وجود داشته است.

معاون انتظامی سازمان نظام‌پزشکی کشور درمورد سامانه 1690 گفت: این سامانه به اخذ شکایت تلفنی و بازرسی فعال از سوی دانشگاه‌ها متمرکز شده و در سال گذشته که این سامانه راه‌اندازی شد 128 پرونده شکایت در دادسرای نظام پزشکی تهران تشکیل شده است.

فتاحی تصریح کرد: از این تعداد پرونده 117 مورد به بیمارستان‌ها برمی‌گردد که البته 70 درصد آن تبرئه شده است. 11 مورد شکایت تعرفه‌ای نیز داشته‌ایم که از پزشکان بوده و با بررسی‌های انجام شده دریافت وجه اضافی فقط در 5 مورد بوده که رای برایشان صادر شده است.

وی گفت: در کل کشور به جز تهران 64 پرونده در حوزه تخلفات تعرفه‌ای داشته‌ایم که 12 مورد به دریافت وجه اضافی توسط پزشکان برمی‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ندا ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    باسلام .ازاین اقدامات باید خوشبین باشیم یا ناامید .چه کسی پاسخگوی مرگ مادر بیست ودوساله سنندجی که بیست روز بعد از عمل سزارین با تحمل سردردهای ممتد دچار مرگ مغزی گردید میباشد . متخص زنانی که در این مدت فقط مصرف کافیین را تجویز کرده .متخصص بیهوشی که مشکوک بیهوشی نخاعی داده است یا اورژانسی که آمپول دگزا تجویز کرده یا موارد دیگر که از عقل ناقص امثال ما به دور است این ضایعه که خانمی مهندس جوان قهرمان شنا متدین امیدوار به پرورش نوزاد بیست روزه اش به این راحتی به علت سهل انگاری وعدم لیاقت وکفایت کادر درمانی الان باید زیر خاک باشدچگونه تحمل کرد