شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 150496

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کمیسیون بهداشت مجلس گزارشی در خصوص میزان باقیمانده سموم خیار قرائت شد، گفت: براساس پایش انجام شده توسط سازمان غذا و دارو، میزان باقیمانده سوم در خیار ۳ درصد بیشتر از حد مجاز اعلام شد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کمیسیون بهداشت مجلس گزارشی در خصوص میزان باقیمانده سموم خیار قرائت شد، گفت: براساس پایش انجام شده توسط سازمان غذا و دارو، میزان باقیمانده سوم در خیار ۳ درصد بیشتر از حد مجاز اعلام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، محمدعلی باغستانی با اعلام این خبر افزد: اخیرا نشستی در کمیسیون بهداشت مجلس با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برگزار و در آن گزارش سازمان غذا و دارو در خصوص سلامت محصول کشاورزی خیار قرائت شد.

وی خاطر نشان کرد: براساس پایش انجام شده توسط این سازمان میزان باقیمانده سوم در خیار 3 درصد بیشتر از حد مجاز اعلام شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، با بیان اینکه انتشار این خبر برای ما خوشحال کننده است، ادامه داد: خیار از جمله محصولات مخاطره آمیز بخش کشاورزی به حساب می‌آید و  سالم بودن 97 درصد آن جای امیدواری دارد.

باغستانی یادآور شد: اعلام آلودگی سه درصدی محصول خیار برای ما قابل قبول نیست اما باید به نیمه پر لیوان نیز توجه داشت.

وی در باره کیفیت سموم اظهار داشت: ایراداتی درباره کیفیت سموم وجود دارد اما ما با هیمن سموم نیز با آفات مبارزه می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با تخلفات موجود برخورد می‌شود گفت: تولید محصول مخاطره آمیز خیار با سلامت 97 درصدی این نوید را می‌دهد که دستور العمل های انجام شده راهگشا بوده و توانایی تامین سلامت کامل محصولات کشاورزی با انجام حمایت وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha