عضو کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به شیوع تب مالت در فصل تابستان هشدار داد و گفت: طبق آمار وزارت بهداشت سالانه 15 هزار نفر به تب مالت مبتلا می شوند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به شیوع تب مالت در فصل تابستان هشدار داد و گفت: طبق آمار وزارت بهداشت سالانه 15 هزار نفر به تب مالت مبتلا می شوند.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: موضوع تب مالت یکی از موضوعاتی بود که اخیرا در کمیسیون بهداشت نیز با حضور رئیس سازمان دامپزشکی به آن پرداخته شد اما علی رغم توضیحاتی که ارائه شد، باید بازهم نسبت به شیوع تب مالت نگران بود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: مسئولان باید طوری اقدام کنند که محصولات غذایی و لبنی به شکل سالم به دست مردم برسد و مردم با اطمینان خاطر استفاده کنند. البته برنامه تأمین سلامت غذا از مزرعه تا سفره در دستور کار وزارت بهداشت است اما هیچ اقدام جدی و عملی در این رابطه صورت نگرفته است.


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی هایی که وجود دارد استفاده از سموم در محصولات و مواد غذایی است که متأسفانه در برخی محصولات بیش از حد استاندارد استفاده می شود که باید برای آن راهکار جدی اتخاذ شود.


وی یادآور شد: هرچند شیوع تب مالت طی سال های اخیر بسیار کاهش یافته اما ما هنوز شاهد ضعف واکسیناسیون دام ها و استفاده از لبنیات فله ای هستیم که طبق آمار وزارت بهداشت سالانه 15 هزار نفر به تب مالت مبتلا می شوند.


آریایی نژاد تصریح کرد: در سال های گذشته ما مشکل تولید واکسن دامی تب مالت را داشتیم اما هم اکنون این مشکل برطرف شده اما بازهم واکسیناسیون دامی در سطح قابل قبولی انجام نمی شود ضمن اینکه گرایش مردم نیز به مصرف لبنیات فله ای زیاد شده است.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تشدید نظارت مجلس بر سلامت محصولات غذایی گفت: امسال کمیسیون بهداشت به طور ویژه و جدی نسبت به سلامت مواد غذایی ورود کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha