دبیر انجمن برنج کشور، درباره اینکه چرا برنج‌های هندی هنگام پخت بوی نامطبوع می‌دهند؟، توضیحاتی ارائه کرد.

سلامت نیوز:دبیر انجمن برنج کشور، درباره اینکه چرا برنج‌های هندی هنگام پخت بوی نامطبوع می‌دهند؟، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، جمیل علیزاده شایق در مورد علت بوی نامطبوع برنج‌های هندی هنگام پخت این محصولات، اظهار داشت: اصولا برنج‌های هندی وارداتی این بو را دارند و نامعطر هستند.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند هند به دنبال افزایش عملکرد، تولید بیشتر هستند و برای نگهداری محصول نیز باید راه‌هایی را در پیش بگیرند، اضافه کرد: دلیل نامعطر بودن برنج‌های هندی نیز همین امر است.

شایق محبوبیت برنج ایرانی با وجود گرانی این محصول را مورد اشاره قرار داد و افزود: یک دلیل این موضوع عطر برنج ایرانی‌ است، خوشبختانه برنج ایرانی مانند مرغ و روغن نباتی نیست که بتوان به نوع خارجی آن عادت کرد د و مصرف کنندگان هرگز به برنج‌های غیرمعطر عادت نمی‌کنند.

وی توضیح داد: ما در کشور خودمان نیز برنج پرمحصول داریم که زمان پخت متوجه می‌شوید عطر برنج‌های کیفی ایرانی را ندارد و این مساله‌ای کاملا طبیعی است و نباید انتظار داشت کالایی همه صفات خوب را باهم داشته باشد.

دبیرانجمن برنج در مورد مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش قاچاق برنج به کشور با ممنوع شدن ثبت سفارش، اظهارداشت: اولا اگر تمامی سایت‌ها، سوابق و پروند‌ه‌ها را جست و جو کرد، در طول دو دهه گذشته هیچ آماری از میزان واردات به شکل قاچاق پیدا نمی‌شود، اینکه عده‌ای میزان واردات به شکل قاچاق را عنوان می‌کنند، سئوال برانگیز است که از کجا می‌دانند؟

شایق با بیان اینکه اگر آمار قاچاق مشخص بود، مبادی ورودی آن هم مشخص می‌شد، تصریح کرد: بنابراین می‌شد جلوی واردات این محصول را گرفت، ضمن اینکه در حال حاضر بحث بر سر این نیست که اگر ثبت سفارش انجام شود یا نشود، چه مساله‌ای پیش خواهد آمد؟ بحث بر سر نظم دادن به ثبت سفارش‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha