یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

سه زن سارق که با شگردی مشابه و تحت عنوان خدمتکار یا پرستار از خانه‌های مردم دزدی می‌کردند، بعد از دستگیری به جرائم‌شان اعتراف کردند. پلیس در حال حاضر مشغول تحقیق از این متهمان است تا تعداد سرقت‌های آنها مشخص شود.

سلامت نیوز: سه زن سارق که با شگردی مشابه و تحت عنوان خدمتکار یا پرستار از خانه‌های مردم دزدی می‌کردند، بعد از دستگیری به جرائم‌شان اعتراف کردند. پلیس در حال حاضر مشغول تحقیق از این متهمان است تا تعداد سرقت‌های آنها مشخص شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، فردی روز پنجم بهمن سال گذشته با مراجعه به‌ کلانتری جامی، به مأموران اعلام کرد: «زنی تحت عنوان «کارگر خدمات» به منزلم مراجعه و تعدادی از طلا و جواهراتم شامل دوونیم‌ست طلا، گوشواره و چندین عدد گوشواره طلا را سرقت کرد».این پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری و بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفه‌ای به نام مریم (٣٦ساله) شدند که پیش از این نیز به دلیل ارتکاب جرائم مرتبط با سرقت و موادمخدر، بارها دستگیر و روانه زندان شده بود.

کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت مریم، اطلاع پیدا کردند صاحبخانه او به خاطر انجام سرقت‌های متعدد این شخص، وی را از منزل بیرون کرده است. صاحبخانه به ‌کارآگاهان گفت: «پس از آنکه متوجه شدم مریم چند بار از خانه‌ام سرقت کرده است، او را بیرون کردم».مأموران در ادامه اطلاع پیدا کردند متهم با پژو پارس سفیدرنگ در تهرانپارس تردد دارد، به‌این‌ترتیب او چندروز پیش در فلکه سوم تهرانپارس، خیابان ١٩٦شرقی شناسایی و دستگیر شد.

مریم در بازجویی‌ها به سرقت منزل در پوشش کارگر خدماتی اعتراف و عنوان کرد تمامی طلا و جواهرات سرقت‌شده را برای تأمین هزینه مصرف موادمخدر به مبلغ پنج‌‌میلیون‌و ٥٠٠‌ هزار تومان فروخته است. مطابق محتویات دومین پرونده، زنی روز هشتم اسفند سال پیش با مراجعه به ‌کلانتری ابوسعید، به مأموران گفت: «زنی که برای نظافت خانه به منزلم آمده بود، طلا و جواهراتم را سرقت کرد».

شاکی پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی به ‌کارآگاهان گفت: «چندی پیش از طریق یکی از همسایگان، زنی میان‌سال به‌عنوان کارگر خدماتی به من معرفی شد. با این خانم تماس گرفتم و او به خانه‌ام آمد. هنوز ساعتی از حضور این زن در خانه نگذشته بود که درخصوص اعضای خانواده سؤالاتی کرد و من نیز مابین صحبت‌ها عنوان کردم تنها زندگی می‌کنم».مال‌باخته ادامه داد: «زن خدمتکار حدودا ساعت ٢٠:٣٠ همان روز پس از اطلاع از وجود طلا و جواهرات در خانه، با چاقو به‌سراغم آمد و با تهدید مرا مجبور کرد محل نگهداری طلا و جواهرات را به او نشان دهم. من که بسیار ترسیده بودم و از لحاظ قدرت بدنی نیز قادر به مقابله با این خانم تنومند نبودم، به‌ناچار محل نگهداری طلا و جواهرات را به وی نشان دادم و او نیز پس از سرقت، مرا در یکی از اتاق‌ها حبس کرد و از خانه خارج شد».

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی هویت متهم ٥٠ساله به نام «رقیه» شدند و او را چند روز پیش دستگیر کردند. متهم به سرقت طلا و جواهرات شاکی و فروش آنها به دو خریدار طلا و جواهرات مسروقه به مبلغ ١٨‌ میلیون تومان اعتراف کرد که دو خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و مقداری از طلا و جواهرات سرقت‌شده از آنها کشف شد.

سومین پرونده نیز روز سوم خرداد با شکایت زنی در کلانتری ابوذر تشکیل شد. این زن به مأموران گفت: «خانم جوانی که به عنوان پرستار به خانه‌ام رفت‌وآمد داشت، پول، مدارک شناسایی، طلا و جواهرات و همچنین تلفن همراهم را سرقت کرده است».مال‌باخته پس از معرفی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به ‌کارآگاهان توضیح داد: «از طریق آگهی یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار با موضوع «استخدام پرستار- بدون واسطه»، با شماره تماس درج‌شده در آگهی تماس گرفتم و زنی پس از گرفتن نشانی منزل، به محل سکونتم مراجعه کرد. بیشتر از چندروزی از حضور این زن در خانه نگذشته بود که به واسطه نوع رفتارش به او اعتماد پیدا کردم و همین موضوع باعث شد درباره مسائل خصوصی نیز با او صحبت کنم تا اینکه یک روز متوجه نبود مقداری پول در کشو داخل اتاق خواب شدم. موضوع را با پرستار مطرح کردم و او نیز صراحتا عنوان کرد از پول‌ها اطلاعی ندارد اما از فردای همان روز دیگر وی به خانه‌ام نیامد تا اینکه در وارسی بیشتر وسایل داخل خانه متوجه شدم علاوه بر پول‌های داخل اتاق خواب، مدارک شناسایی، طلا و جواهرات و حتی تلفن همراهم ناپدید شده که با توجه به غیبت ناگهانی پرستار و عدم پاسخ‌گویی او به تماس‌های مکرر من، اطمینان دارم همه این وسایل و اموال توسط همین شخص سرقت شده است».

کارآگاهان با آغاز تحقیقات متوجه شدند از خانه‌هایی در خیابان ولیعصر، انقلاب و آزادی نیز به همین شیوه و شگرد سرقت شده است. همه مال‌باختگان در اظهارات خود عنوان کردند زنی جوان با عنوان «پرستار» اقدام به سرقت طلا و جواهرات و وجوه نقد آنها کرده است. مأموران در ادامه رسیدگی به پرونده و انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، موفق به شناسایی یکی از مجرمان زن سابقه‌دار در زمینه سرقت به نام «سمیرا» شدند. پس از شناسایی سمیرا توسط شکات، مخفیگاه وی در میدان حـر شناسایی و او دستگیر شد و به سرقت‌های تحت‌پوشش «پرستار منزل» اعتراف کرد. سرهنگ رامین خدایاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید خبر دستگیری این متهمان گفت: «با توجه به اعتراف صریح هر سه متهم، قرار قانونی توسط مقام قضائی برای آنها صادر شده و متهمان برای انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار این پایگاه قرار گرفته‌اند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha