رییس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از 103 سوداگر مرگ و جمع‌آوری بیش از 600 معتاد متجاهر در عملیات شب گذشته پلیس پایتخت خبر داد.

سلامت نیوز: رییس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از 103 سوداگر مرگ و جمع‌آوری بیش از 600 معتاد متجاهر در عملیات شب گذشته پلیس پایتخت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه حضور در کلانتری 113 بازار در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله‌محور و به منظور برقراری انضباط اجتماعی در منطقه 12، شب گذشته عملیاتی را به مرحله اجرا در آورده و 103 موادفروش و توزیع‌کننده موادمخدر را دستگیر کردیم.

وی ادامه داد: همچنین 600 معتاد خیابانی و متجاهر نیز جمع‌آوری شدند و از امروز نیز طرح نظم انضباطی در منطقه 12 کلید خورده است.

رییس پلیس پایتخت درباره اینکه آیا ظرفیتی برای نگهداری از معتادان در کمپ‌ها ایجاد شده یا خیر، به ایسنا گفت: خوشبختانه مسئولان کمپ‌هایی را برای این منظور آماده کرده و 1600 تن به ظرفیت کمپ‌های تهران افزوده شده است.

وجود 12 هزار معتاد متجاهر در تهران
ساجدی‌نیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پلیس پیش‌تر اعلام آمادگی کرده بود که طی 24 ساعت تمامی معتادان را جمع‌آوری کند، گفت: طبق برآوردهای ما 12 هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد که اگر شرایط و محل‌های نگهداری از آنان فراهم شود، پلیس این آمادگی را دارد تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند.

وی درخصوص مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌های بنزینی به محدوده بازار تهران و آیا اینکه این تصمیم منافاتی با حقوق شهروندی دارد یا خیر؟ گفت: همانطور که گفتم امروز طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12 کلید خورده و ما برای برقراری نظم و امنیت برنامه‌هایی را داریم. در این خصوص حقوق شهروندی را نیز مدنظر قرار خواهیم داد.

برخورد با مراکز تاتو و خالکوبی
رییس پلیس پایتخت درباره برخورد پلیس با مراکز تاتو و خالکوبی نیز افزود: برخورد با این مراکز با دستور مقام قضایی در حال انجام است و با توجه به اینکه وزارت بهداشت نیز چنین مراکزی را غیراستاندارد و غیرمجاز اعلام کرده است، با چنین مراکزی حتما برخورد خواهیم کرد.

ساجدی‌نیا در پایان با اشاره به اجرای طرح محله محور اظهار کرد: از سال‌ها قبل این طرح را به مرحله اجرا در آورده و همواره در اجرای آن پاسخگویی به دغدغه‌های شهروندان جزو اولویت‌های ما بوده است و امسال نیز با توجه به اینکه موادمخدر و معتادان از دغدغه‌های جدی شهروندان به شمار می‌رود، طرح‌هایی را در این خصوص اجرا کرده و به مردم این قول را می‌دهیم که اجرای طرح‌هایمان ادامه داشته باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha