محققان اعلام كردند: كودكان در خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای عفونی هستند.

نتایج دو پژوهش جدید از سوی محققان دانشگاه میشیگان نشان داده است كه كودكان خانواده‌های كم درآمد بیشتر در معرض ابتلا به عفونتهای خطرناك مانند تب خال یا هپاتیت A هستند. در این مطالعات، محققان به ارتباطی قوی و مهم بین میزان درآمد و نرخ ابتلا به عفونتهای مزمن هم در بزرگسالان و هم كودكان پی برده‌اند.

آلیسون آییلو، پژوهشگر اصلی این تحقیقات و استادیار اپیدمیولوژی در دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان در این باره اظهار داشت: تحقیقات زیادی وجود دارد كه تایید می‌كنند افراد در طبقه‌های پایین‌تر اقتصادی - اجتماعی بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای مزمن متعدد قرار دارند.

آییلو افزود: در این تحقیق نیز دریافته‌ایم كه خانواده‌های كم درآمد هم چنین بیشتر در معرض ابتلا به مجموعه‌ای از عفونتهای مقاوم و مزمن هستند.

در این تحقیق كه بخشی از آن روی افراد بالغ صورت گرفته معلوم شد: اشخاصی كه تحصیلات دبیرستانی ندارند تقریبا 50 درصد بیشتر از افراد تحصیلكرده به بیماریهای عفونی مبتلا می‌شوند.

براساس این گزارش، درآمد پایین خطر ابتلا به عفونتهای بیشتر را 33 درصد افزایش داده و از سوی دیگر درآمد بالا خطر ابتلا به این عفونتها را 45 درصد كاهش می‌دهد. در این پژوهش گروهی از كودكان سیاه پوست غیر اسپانیایی با گروهی از كودكان سفید پوست مورد مقایسه قرار گرفتند.

تحقیقان نشان داد: خطر ابتلا به عفونت اچ پیلوری و هم چنین HSV-1 در كودكان سیاه پوست به ترتیب دو و 4/1 برابر بیشتر از كودكان سفید پوست است.

به گزارش ایسنا، همچنین به گفته محققان؛ میزان تحصیلات والدین هم روی سلامت كودكان آنها تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha